На площі Ринок у Львові відбулася акція протесту проти проведення у місті фестивалю «АльфаДжазФест». На думку організаторів акції, проведення фестивалю, який фінансується російським «Альфа-банком», а також піар цього банку в умовах фактичної російської агресії в Україні, є неприпустимим.
«Неприпустимо у час, коли йде війна з Росією, забавлятися у Львові за російські кошти. Це мають розуміти львів’яни і всі любителі джазу, які тут збираються. Вони повинні усвідомити, що кожна гривня, витрачена ними тут, піде на фінансування озброєння окупанта», – каже один з організаторів акції, активістка Економічного бойкотного руху Ілона Карпенко.
Активісти з різних громадських організацій передягнулися у персонажів, які традиційно символізують «рускій мір». Був тут «ватнік» у порваній «тєлогрєйці», «рускій парєнь» в кєпці і з балалайкою, «баришні» в кокошніках та «рускій мєдвєдь».
Варто додати, що «парєнь в тєлогрєйці» носив в руках лопату з ісконно руською стравою- «блінами», в зубах затискав пожований «бичок», а з його кишені стирчала напівпорожня пляшка горілки.
«Я сьогодні в такому вигляді, оскільки всі ці речі символізують справжній «рускій мір», тоді як нам намагаються втюхати, що Росія – це культура, яка може потішати європейський Львів «своїм» джазом» – заявив один з організаторів акції Олег Радик.
До символічних персонажів додалися також звичайні активісти, які тримали плакати з написами «АльфаДжазФест – музика на крові», а також проводили розмови з львів’янами та гостями міста, пояснюючи, чому саме вони вийшли з протестом. Як наголошували дівчата з Економічного бойкотного руху, вони не мають нічого проти джазу чи будь-якої іншої музики, проте категорично проти проведення у Львові розважальних заходів за рахунок окупанта.
Протестувальники обійшли довкола львівської Ратуші, довгий час пікетували сцену, де проводяться заходи фестивалю, а завершили «виступ» біля входу до Львівської міської ради.
«Бліни з водкою» організатори акції залишили біля входу в Ратушу для міського голови Львова Андрія Садового, зауваживши при цьому, що саме Садового вважають «хрещеним батьком» фестивалю за «окупаційні» гроші.
Фото: Serg Bobra