Релігія чи наука. Хто зверху

Останнім часом у соціальних мережах з’являються атеїстичні спільноти, котрі висміюють релігію і насміються з тих, хто вірить в Бога. Атеїстичні спільноти переконані, що наука давно обігнала релігію. Проте чи це справді так читайте у матеріалі.

Не хотілось би давати жодних уроків та вигадувати нові теорії, коли можна просто Я пригадати, звідки науковці черпали натхнення для своїх відкриттів.

Доволі часто можна почути, що науковці знайшли засіб від такої недуги, як рак, який дієвіший за молитву. Але слід згадати батька мікробіології та імунології Луї Пастера, котрий говорив:  «Я молюсь під час своєї роботи в лабораторії». Якби не його досягнення, то виникають сумніви, чи існували б зараз ліки взагалі.

Математика – надточна наука, вона прораховує все маленьких дрібниць, враховує кожну частинку. Напевне всі погодяться, що для великих математичних досягнень потрібна чітка логіка. І хоч атеїсти стверджують, що в релігії багато невідповідностей, проте великий математик Огюст Коші жодних невідповідностей у релігії не вбачав. Навпаки, саме релігія допомагала йому знайти спокій та гармонію.

Деколи можна прочитати висловлювання  на кшталт : «Скільки разів люди піднімалися у небо та літали в космос, проте ніхто ще не бачив Бога». На такі висловлювання можна відповісти словами Джине, видатного фізика, астрофізика ХХ століття : «Сучасна наукова теорія змушує нас думати про Творця, котрий працює поза часом та простором, так само, як і художник знаходиться поза межами своєї картини».

Математика змогла прорахувати час до моменту створення світу, проте не змогла вирахувати нульовий ( початковий ) час. На думку багатьох науковців, саме Бог дав цей поштовх, саме Він наповнив атоми енергією, саме Він створив чудовий світ, в якому ми живемо. Стівен Хокінг, найвідоміший вчений сучасності, котрий багато разів казав, що Бога немає, у статті «Правила життя Стівена Хокінга», яка вийшла в журналі «Esquire» сказав : «Напевно, я вірю в Бога, адже під Богом ви розумієте сили, котрі керують Всесвітом».

Релігія з наукою протягом багатьох століть були по різні сторони барикад. Проте найвидатніші наукові відкриття були зроблені людьми, котрі вірили в Бога, котрі були переконані, що природа – це не самостійне явище, а друга книга, котру дав нам Всевишній.

У явищах природи Бог проявляє свою велич так само, як і в Святому Писанні» – стверджував Галілео Галілей, видатний астрофізик та католик. Ейнштейн, Паскаль, Декарт, Едісон, Броун, Лінней, Ломоносов, Ампер, Фарадей, Бекон і це ще не повний список вчених, які зробили неймовірні відкриття, при цьому будучи переконаними в існуванні Бога. Гадаю кожен, незважаючи на свої переконання, погодиться, що без цих людей сучасна наука просто не існувала б.

Сьогодні зроблено багато спроб розкритикувати релігію. Починаючи від атеїстичних спільнот і закінчуючи Деном Брауном, чиї книги «Код да Вінчі» та «Анголи і демони», будучи бестселерами, наробили багато шуму та стали причиною випадів проти дій Церкви. Проте не слід забувати і про те, що в книзі «Анголи і демони» показано, що велике наукове відкриття у руках зловмисників може знищити багато людей. І саме релігія щодня нагадує нам про те, що потрібно бути відповідальними перед Богом і не хотіти нікому нашкодити.

Папа Іван Павло ІІ приніс близько 100 різноманітних вибачень, котрі стосувалися помилок діяння Церкви. Він визнав, що деякі дії Церкви були неправильними, і що він готовий принести вибачення. Якщо згадати, то він вибачався не лише за Церкву, а й за усі погані діяння католиків (жорстоке поводження іспанців з американськими індіанцями, за грубі помилки місіонерів, навіть за те, що Церква не змогла зупинити фашизм, хоча навряд чи вона справді могла його стримати). Послідовники релігії готові спокутувати усі свої гріхи.

Але ніхто не вибачився за створення ядерної бомби перед жителями Хіросіми й Нагасакі. Ніхто не приніс вибачень за те, що ВІЛ був штучно створений та розповсюджений серед африканців. Ніхто не вибачається за те, що наукові відкриття часто стають військовою зброєю. Діяння без відповідальності приводять до катастрофи, і про це завжди треба пам’ятати.

Сьогодні ми на порозі нових відкриттів, на порозі нових можливостей. Але електронний прогрес мусить поєднатися з прогресом духовним. Адже без духовного прогресу ми станемо схожими на одне з наших творінь – роботів, в котрих немає емоцій та переживань, і чиє життя проходить лише за визначеними наперед циклами. Релігія не існує для того, щоб обмежити чиюсь свободу. Вона існує для того, аби допомогти віднайти в людині прекрасні якості та неймовірні можливості, про які вона навіть не здогадується.

Ярослав Сиваківський