Російський авіазавод “Авіакор” підписав угоду з українським держконцерном “Антонов” про передачу прав інтелектуальної власності на літаки Ан-140С і Ан-140Т. Це транспортні моделі пасажирського літака Ан-140-100, які “Авіакор” випускає для Міноборони.
Про це пише ТВi з посиланням на газету «Известия».
“Такий контракт дозволить російським ВПС закуповувати Ан-140 не в українців, а в російської компанії. При цьому військові не залежатимуть від політичної кон`юнктури. До підписання угоди ВПС Росії не могли будувати парк із зарубіжних, по суті, літаків. А зараз така можливість з`явилася, оскільки літак буде повністю російським”, — пояснило джерело газети в оборонно-промисловому комплексі, котре брало участь у підписанні документів.
Авіаційний експерт Антон Лавров зазначив, що ця угода стала безпрецедентною для російського авіапрому. За його словами, в Росії подібні угоди з іноземними компаніями, тим більше з купівлею всіх прав на “літак під ключ”, відбуваються вперше.
У КБ “Антонов” розповіли, що остаточну ціну прав на Ан-140 ще не затверджено, а суму угоди та її умови не обумовлено. “Наступні переговори відбудуться у травні”, — сказав представник КБ “Антонов”.
У ВПС Росії пояснили, що за допомогою викупу прав на Ан-140Т “Авіакор” намагається виграти замовлення на легкий військово-транспортний літак, що має замінити у ВПС застарілі Ан-24 і Ан-26, яких у військових налічується близько 300. Завдяки викупу прав на Ан-140Т “Авіакор” усуне головний недолік цієї машини — зарубіжне походження, — зазначив представник ВПС.
Ан-140 було розроблено 1997 року як регіональний турбогвинтовий пасажирський літак для заміни Ан-24. Він здатний перевозити до 54 пасажирів. Виробництво цих літаків за ліцензією “Антонова” відкрито відразу у трьох країнах: Україні, Росії та Ірані. Крім того, існує угода про збирання Ан-140-100 в Казахстані.
Ан-140С — модель літака з великим транспортним люком, а Ан-140Т оснащений рампою (вантажний люк, що опускається в хвості літака), яка потрібна для десантування вантажів і техніки.