Підпорядкованість університетів державної форми власності 26 різним міністерствам і відомствам є додатковою проблемою, яка ілюструє незграбність вищої освіти. Про це зазначив міністр освіти Іван Вакарчук на підсумковій колегії МОН «Мета реформ у вищій школі–якість і доступність освіти», пише прес-служба Міносвіти.
«Намагання Міністерства освіти і науки виконати доручення Президента України і Кабінету Міністрів України щодо централізації управління галуззю незмінно наштовхувалися на опір інших міністерств. Обґрунтовувати доцільність передачі вищих навчальних закладів у підпорядкування Міністерству освіти і науки ми більше не будемо — вона очевидна. Ми вже розробили «дорожню карту», яка передбачає проведення поетапної передачі впродовж 2010–2011 років, з конкретними датами, вищих навчальних закладів у підпорядкування МОН», – зазначив міністр.
Нині в Україні діє 881 вищий навчальний заклад, з них 240 — ІІІ–ІV рівнів акредитації всіх форм власності та підпорядкування. Для порівняння: в Європі, зокрема, в Італії на 60 мільйонів населення припадає 65 університетів, у Франції на 63 мільйони – 41, в Іспанії на 45 мільйонів – 60, у Великій Британії на майже 61 мільйон – 142.
Як повідомив І.Вакарчук, у 2008–2009 навчальному році рішенням ДАК були позбавлені ліцензій за окремими спеціальностями та припинили освітню діяльність майже 30 навчальних закладів. Це відбувалося шляхом приєднання технікумів до університетів та ліквідації окремих ВНЗ або їх структурних підрозділів.
Ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Леонід Губернський наголосив на необхідності оптимізації вищих навчальних закладів. «В Україні надзвичайно велика кількість університетів. Ми, напевно, дуже багата країна, якщо дозволяємо собі таку розкіш. Проблему «заговорили», оскільки з року в рік точаться розмови довкола цієї теми, але реального вирішення немає», – зазначив він.
Леонід Губерський також звернув увагу на важливість вивчення фізико-математичних дисциплін. «Не будуть розвиватися фундаментальні науки, не буде поштовху вперед. Проблема глибока і непроста – не вистачає фахівців, відсутній належний інтерес до цих наук у суспільстві. Варто ввести обов’язкове тестування з математики, а, можливо, й фізики. Таким чином ми заохочуватимемо випускників до вивчення цих дисциплін у школі», – додав ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Львівський портал