Китайці, зокрема провінція Цзянсу, зацікавлені у співпраці з українцями. Під час робочого візиту делегації від ЛОДА до Китаю, що відбувся у березні ьцого року, було підписано угоду про співпрацю між обома регіонами. За словами начальника ГУ промисловості ЛОДА Ростислава Сороки, вже найближчим часом планують співпрацювати в галузі електроніки, машинобудування, хімічної та легкої промисловості. З наступного року у Львівщину може надійти 1О мільйонів китайських інвестицій, а за три роки близько мільярда – повідомив він сьогодні під час засдінання прес-клубу ринкових реформ. Наразі на Львівщині зареєстровано лише одну фірму ТзОВ “Лінь Мін” в Новояворівську.
За допомогою східних інвестицій на Львівщині планують відновити випуск телевізорів на заводі “Електрон”. Це будуть товари спільного виробництва “Електрону” з китайською фірмою “Панда”. Планують випускати близько 400 тисяч телевізорів, діагональ яких буде розрахована на середнього споживача. Вони можливо навіть вийдуть на європейський ринок. Також планують вкласти кошти у “Мотозавод”, де випускатимуть крім звичної продукції – електромопеди.
Ще однією нішею стане виробництво ліфтів. Р. Сорока повідомив, що працює програма “Ліфти” під час якої було проведено інвентаризацію ліфтів Львівщини і визначили, що потрібно 5 тисяч ліфтів на десять років. Зважаючи на те, що в Україні не виробляють своїх ліфтів, а лише закуповують, він каже, що могли б виробляти ліфти для всієї країни. Цим ймовірно займатиметься ВАТ “Стрийський завод “Металіст” та ПП “Віднова”. Залучатимуть кошти і на вироблення дорожньо-будівної техніки, потенційним партнером обрали ВАТ “Конвеєр”.
Генеральний директор єдиної на львівщині фірма “Лінь Мін” Лінь Ху Ей повідомив, що його фірма працює на теренах Львівщини вже близько п’яти років. Там працює п’ятнадцять осіб, з них лише директор китаєць. Наразі вони вивчали український ринок. Планують створення в Новояворівську центру гутової торгівлі китайськими товарами та центру переробки продукції. Він вважає, що Україна має хороші технічні пропозиції, зокрема, Китай зацікавлений у виробництві літаків. Також проект “шовковий шлях” (поїзд) на його думку дозволить швидше постачати сировину – це скорочення торгового шляху. Найбільше труднощів в Україні він мав з реєстрацією у вільній зоні, каже, що вільні економічні зони в Китаю і в Україні – дві великих різниці, аби зареєструватися йому потрібно було близько року, тоді як на бальківщині це можна зробити за два дні.
Найближчим часом також планують приїзд Китайської делегації на Львівщину, щоб конкретизувати угоду про співпрацю і виділити там певні галузі і підприємства, а також поїздку проректорів вузів та підприємців з Львівщини, щоб ознайомитися з умовами, які пропонує провінція Китаю.