Більшість українських офісних працівників часто стикаються з поганим обслуговуванням в закладах масового харчування, але «на чай» офіціантам залишають майже завжди (93%). Найчастіше чайові – це 5-10% від суми чеку. Це з’ясувалось в ході опитування, проведеного Міжнародним кадровим порталом hh.ua в листопаді-грудні.
Часто відвідувати кав’ярні можуть дозволити собі не більше 18% офісних працівників. Лише 8% відсотків опитаних відвідують подібні заклади практично щодня.
Більшість офісних працівників (60%) відвідує кав’ярні та ресторани кілька разів на місяць. Ще 13% опитаних практично ніколи не ходять в заклади громадського харчування.
Кафе найчастіше відвідують для того, щоб посидіти з друзями, випити кави або пообідати. Рідше в закладах вечеряють, святкують, проводять романтичні та ділові побачення. Снідати в кав’ярні для українських офісних працівників справа і зовсім незвична.
Обираючи кафе, офісні працівники жадають оригінальності. 43% опитаних віддадуть перевагу немережевим оригінальним закладам, і лише чверть – добре знайомим мережевим кафе. Ще 34% зовсім не звертають уваги на те, оригінальний ресторан чи мережевий.
Незважаючи на потяг до оригінальності, головними критеріями вибору кафе або ресторану залишаються смачна кухня, ціни, атмосфера закладу та якість обслуговування. А ось статусність, наявність Wi-Fi або вільних столиків у будь-який час не настільки важливі для відвідувачів.
У скупості українців звинуватити не можна: чайові в ресторанах вони залишають майже завжди – 93% випадків. 72% опитаних залишають на чай завжди або майже завжди, а 21% – лише якщо їм сподобався заклад. Принципово не залишають бонусів офіціантам лише 5% опитаних, ще 2% погодяться залишити винагороду, лише якщо вона включена в рахунок. Питання лише в сумі чайових.
Найчастіше розмір винагороди знаходиться в межах 10% від суми чека (38%). Рідше клієнти орієнтуються на 5% від розміру замовлення. 31% опитаних визначають розмір додаткової винагороди залежно від якості обслуговування. А ось дуже великі або дуже маленькі чайові залишають вкрай рідко – у 1-3% випадків.
На розмір чайових можуть вплинути проблеми, з якими відвідувачам найчастіше доводиться мати справу в українських кафе та ресторанах. Це може бути тривале очікування замовлення, погане обслуговування або недостатня вентиляція приміщення. Часті також скарги на шум, гучну музику, несмачні страви, маленькі порції і відсутність вільних столиків. А ось на нечесний розрахунок або інші шахрайства з чеком опитані скаржаться дуже рідко.
Зіткнувшись з поганим обслуговування, відвідувачі кафе воліють більше туди не ходити (77%) або не залишають офіціантові чайових (54%). Робити зауваження офіціанту стане лише третина опитаних. Ще 26% постараються скоріше піти. Скандалити в подібній ситуації українці не люблять: скаржитися адміністраторові підуть лише 11%, а запис у книгу скарг зроблять всього 6% опитаних.
Українським офіціантам, на думку респондентів, найбільше не вистачає ввічливості та хорошого знання меню. А ще такту, уміння бути непомітним, чесності й акуратності. Зате шарм і приємна зовнішність в обслуговуючого персоналу в кафе зустрічаються з надлишком, вважають опитані.
Престижною професію офіціанта вважають лише 18% офісних працівників. Ще майже половина (47%) упевнена, що престижність залежить від того, в якому закладі офіціант працює. 35% вважають, що професія офіціанта може бути лише тимчасовим зайняттям.
Дані було отримано в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua. В опитуванні взяли участь 546 респондентів з різних регіонів України.