ОСТАННІ НОВИНИ

Місто хаосу

Уляна КОПЦЮХ, «Львівський портал»

|

Із початком нових ремонтів доріг Львів із міста Лева перетворився на місто хаосу. Львівські дороги, які й поготів славилися своєю коркоутворюваністю та перенасиченістю громадським і приватним транспортом, повільно, але впевнено перетворилися на суцільний корок. Це викликає нервову реакцію не лише у водіїв транспортних засобів, а й у їхніх пасажирів, які хочеш – не хочеш вимушені із щоденними пригодами добиратися до своїх робочих місць.

Передісторією сьогоднішньої ситуації на львівських дорогах стали ремонтні роботи на вулицях Городоцькій та Мечнікова, які, на противагу усім законам фізики та очікуванням львів’ян, і досі не завершено. Роботи на Мечнікова тимчасово припинено у зв’язку із відсутністю коштів. Натомість міська влада, не закінчивши старих ремонтів доріг, ініціювала початок нових.

Зокрема, довгострокові ремонти із заміною трамвайних колій на безшумні запланували на площах Торговій та Ярослава Осмомисла, паралельно із цим розрили дорогу на вулиці Шпитальній, на якій до цього був імпровізований вуличний ринок.

Заплановано, що роботи на площі Торговій триватимуть до першого грудня цього року. Конкретно ж ремонтуватимуть ділянки доріг від вулиці Городоцької, 7 до стиковки поблизу Лялькового театру. На місце старих колій покладуть транбетонні плити чеського виробництва, які зафіксують на асфальтну основу.

Саме у зв’язку з цим ремонтом проїзд через площу Торгову перекрили. З одного боку, це ускладнило і так нелегкий в’їзд до центру міста автомобільного транспорту, а з іншого – змінило рух трамваїв. Зокрема, трамвай № 6 почав їздити за новим маршрутом: вул. Промислова – Б. Хмельницького – Підвальна – І. Франка – Вітовського – Бандери – Залізничний вокзал і в зворотному напрямку. Це створило додаткове навантаження на вулиці Підвальна та Івана Франка. Відтак повідомлення про те, що рух на цих вулицях заблоковано трамваями, стало щоденним.

Апогеєм цієї ситуації стало перекриття проспекту Чорновола (біля готелю «Львів») та вулиці Городоцької (біля ТЦ «Магнус») бетонними плитами. Причина цього – ремонт площі Торгової розтягнувся аж до початку вулиці Городоцької. Відтак численні корки ускладнилися ще й круто закрученою схемою проїзду транспорту до проспекту Свободи і назад. Транспорт, який курсував по проспекту Свободи, проспекту Чорновола та вулиці Городоцькій, перенаправили на бічні вулиці. Щоправда, схема ця, м’яко кажучи, не полегшила руху транспорту, а навпаки, ускладнила його. Аж так, що ремонтники змушені були схаменутися і вистелити переїзд біля Опери бетонними плитами. Навіщо ж було город городити і розбирати бруківку?!

Ситуацію, яка склалася на дорогах Львова, критикують усі: від звичайного пішохода (який змушений діставатися до роботи пішки, оскільки стояння у корках займає ледь не годину робочого часу) до водіїв маршруток та таксистів. Особливо гарячими на слово у розмові з кореспондентом є водії львівських маршруток, які ситуацію, яка склалася на міських дорогах, коментують зазвичай нецензурно.

Водій маршрутки пан Зеновій, маршрут якого пролягає через проспекти Чорновола та Свободи, просто обурений міськими заторами. «Такого бардаку, як у Львові, напевно, немає ніде. Нормально їздити за маршрутом по Львову можна або рано-вранці, або пізно ввечері, коли на дорогах мало автомобілів, – розповідає пан Зеновій. – У час пік проїхати неможливо. Ми відстаємо від графіків, а пасажири скаржаться, що маршрутки переповнені і їздять з великим інтервалом. Але це не проблема перевізників, це проблема міської влади, яка допустила такий хаос на дорогах».

Хай там як, усе ж і львів’яни-пішоходи, і львів’яни-водії одноголосно стверджують, що дорогоремонтні ініціативи міської влади Львова є, м’яко кажучи, необдуманими.

Наче у відповідь на водійські претензії, комунальники перекрили ще одну транспортну магістраль – вулицю Генерала Чупринки. А до кінця року планують закрити ще й вулицю Василя Стуса. Загальна вартість ремонту цих вулиць – 24 мільйони гривень.

Нагадаємо, нова схема руху транспорту в центральній частині Львова виглядає так:

● З вул. Шевченка на проспект Чорновола (маршрутки №№ 3,4,15, 42,56) така схема об’їзду: вул. Шевченка – вул. Городоцька – вул. Шпитальна (ТЦ «Магнус») – вул. Куліша – пр. Чорновола.

З пр. Чорновола на вул. Шевченка: пр. Чорновола – вул. Куліша – вул. Данилишина – вул. Городоцька – вул. Шевченка.

● З вул. Городоцької на пр. Чорновола (маршрутки № 12, 22, 35, 37, 40, 54, 57, 66).

Напрямок об’їзду цих маршрутів аналогічний напряму об’їздів маршруток, що здійснюють рух з вул. Шевченка на пр. Чорновола: вул. Шевченка – вул. Городоцька – вул. Шпитальна (ТЦ «Магнус») – вул. Куліша – пр. Чорновола.

● З вул. Городоцької на пр. Свободи (маршрутка № 88) така схема об’їзду: вул. Городоцька – вул. Б. Лепкого – вул. Університетська – вул. Січових Стрільців – вул. Ак. Гнатюка – пр. Свободи.

З пр. Свободи на вул. Городоцьку: пр. Свободи – вул. Ак. Гнатюка – вул. І. Огієнка – вул. Городоцька.

● З вул. Шевченка на пр. Свободи (маршрут № 65, 71, 72).

Напрямок об’їзду цих маршрутів аналогічний напрямку об’їзду маршрутів, що здійснюють рух з вул. Городоцької на пр. Свободи: вул. Городоцька – вул. Б. Лепкого – вул. Університетська – вул. Січових Стрільців – вул. Ак. Гнатюка – пр. Свободи.

● З вул. Личаківської на пр. Чорновола (маршрути № 30, 36а, 8а, 21, 63, 64, 93, 96) така схема об’їзду: вул. Личаківська – вул. Підвальна – вул. І. Гонти – вул. Б. Хмельницького – вул. Замарстинівська – вул. Під дубом – пр. Чорновола.

З пр. Чорновола на вул. Личаківську: пр. Чорновола – вул. Під Дубом – вул. Замарстинівська – вул. Б. Хмельницького – вул. Гавришкевича – вул. Підвальна – вул. Личаківська

● З пр. Чорновола на пр. Свободи (маршрути №45, 39, 90, 83, 34, 24, 16, 14, 6, 28, 60, 62, 73, 74, 76, 86, 94,95) така схема об’їзду: пр. Чорновола – вул. Куліша – вул. Данилишина – вул. Наливайка – вул. Тиктора – проспект Свободи.

З проспекту Свободи на проспект Чорновола: проспект Свободи – вул. Лазнева – проспект Чорновола.

За аналогічною схемою їздять і водії приватного транспорту.

Також до закінчення ремонту у вихідні та святкові дні пр. Свободи відкритий для транспорту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *