ОСТАННІ НОВИНИ

Місія потрапити у лікарню або що робити, якщо хворому на Covid відмовляють у госпіталізації

Наталя ДУЛЯБА

|

COVID-19 не відступає і, на жаль, «підкошує» все більше людей. Водночас в Україні більшає хворих із важким перебігом. Нерідко таким пацієнтам вже не обійтися лікуванням в домашніх умовах, для стабілізації стану потрібна допомога у стаціонарі. Втім потрапити у лікарню – ще той квест.

Львівський портал розповідає історію боротьби 52-річного львів’янина за госпіталізацію та рекомендує, як діяти, коли вам відмовляють у транспортуванні в лікарню.

«Двобічна пневмонія і температура 39,6°C не стали показами для госпіталізації»

Із відмовою у госпіталізації нещодавно зустрівся 52-річний львів’янин Іван (ім’я змінено на прохання героя). Коронавірус у нього розпочинався без особливих симптомів, проте була сильна слабість. За 7 днів лікування вдома хвороба вже дала серйозне ускладнення – двобічну пневмонію із 20% ураження легень.

«Як тільки чоловік занедужав, ми відразу звернулися до нашого сімейного лікаря. Він виписав лікування. За час прийому таблеток стан мого чоловіка суттєво не поліпшувався, температура піднімалась до 38°C, а слабість була такою сильною, що він не вставав з ліжка. При цьому ні кашлю, ні нежитю чи втрати смаку/нюху не було», – розповідає дружина Івана.

Після прийому антибіотиків у таблетованій формі сімейний лікар призначив інші препарати в уколах. Протягом 5-6 днів такого лікування помітного ефекту теж не було, натомість температура тіла піднімалась уже до 39,6°C, збивати її вдавалось лише на кілька годин. До симптомів додався озноб, а на руках почали німіти пальці. Зрештою на 7 день хвороби лікар скерував Івана на комп’ютерну томографію, яка показала двобічне запалення легень та 20% ураження. Паралельно він отримав позитивний ПЛР-тест, на результат довелось чекати 6 днів.

«Чоловіку краще не ставало, тому я наполягала на тому, щоб його забрали в лікарню. Сімейний лікар два дні шукав місце, але зрештою у госпіталізації було відмовлено, аргументуючи тим, що стан чоловіка не підпадав під «важкий». Ми двічі викликали «швидку», медики розводили руками, бо рівень кисню у крові, на щастя, був у нормі і казали, що таку форму COVID-19 треба лікувати вдома. Але як це робити, якщо призначене лікування не допомагає, в лікарню тебе не забирають, бо твій стан не підпадає під певні критерії? Що залишається робити, чекати, поки згорять легені і ти будеш при смерті?», – обурюється жінка.

Врешті-решт після тривалих пошуків і прохань про допомогу Івана таки госпіталізували в одну з лікарень Львова. Зараз його стан контролюють медики.

Тим часом у Львівській ОДА уточняють, що лікарні Львова та області заповнені менше ніж на половину – на 48,8%.

Станом на ранок 29 вересня у стаціонарах лікуються 1260 хворих на коронавірус. Найбільше – у Центрі легеневого здоров’я, в обласній інфекційній лікарні, в обласному госпіталі ветеранів воєн та репресованих (Винниківський госпіталь) та в лікарні швидкої допомоги.

Симптоми коронавірусу: як діяти далі

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, найпоширенішими симптомами коронавірусу є лихоманка, сухий кашель, слабкість, утруднене дихання. Також хворі на COVID-19 можуть скаржитись на біль у горлі, головний біль, біль у м’язах, озноб, закладеність носа, нудоту та блювоту.

Специфічними симптомами коронавірусу є втрата смаку та нюху, адже вони не характерні для інших інфекційних хвороб. Водночас у ВООЗ зауважують, що людина, яка підхопила COVID-19, може мати слабо виражені симптоми, але при цьому поширювати вірус.

Якщо ви відчули симптоми коронавірусу, слід відразу зв’язатися з лікарем, із яким уклали декларацію. Не варто самостійно шукати лабораторію і йти туди здавати ПЛР-тест. Ваш сімейний лікар викличе мобільну бригаду, яка приїде до вас додому, відбере біоматеріал і доставить його в лабораторію.

Якщо у вас немає свого лікаря або лікар відмовив у виклику мобільної бригади попри наявність симптомів, необхідно зателефонувати на регіональну телефонну «гарячу лінію» з питань COVID (032-260-19-18) чи на «гарячу лінію» МОЗ (0-800-505-201), чи Центру громадського здоров’я (044-425-43-54). Тоді бригаду викличе диспетчер «гарячої лінії».

Місце лікування визначає сімейний лікар

Результат ПЛР-тесту отримує також ваш сімейний лікар. Саме він приймає рішення про місце лікування: вдома чи в лікарні. Тобто ви, маючи підтверджений коронавірус, не зможете потрапити в медзаклад без скерування вашого лікаря або якщо ваш стан не буде критичним.

У Нацслужбі здоров’я України кажуть, що лікуванню в домашніх умовах підлягають всі пацієнти із легким перебігом захворювання. Сюди входять такі показники: температура тіла до 38°C, нежить, сухий кашель без ознак дихальної недостатності, відсутність нудоти, блювання та/або діареї, змін психічного стану (порушення свідомості, млявість).

Рекомендації щодо лікування вдома надає сімейний лікар. При цьому він обов’язково має повідомити, як із ним зв’язатися, якщо стан погіршиться. Найчастіше це – номер телефону.

Потрапити у лікарню тепер непросто

Якщо у пацієнта важкий перебіг захворювання, то сімейний лікар рекомендує виклик «швидкої». Втім це не гарантує, що бригада швидкої допомоги стовідсотково вас госпіталізує.

Так, госпіталізації на Львівщині підлягають лише ті пацієнти, які є у важкому стані. Як розповів Львівському порталу один із працівників бригади швидкої допомоги, який виїжджає на виклики хворих на COVID-19, одними з головних показників «важкого стану» є низький рівень кисню у крові, задишка та лихоманка.

Аби не допустити перезавантаженості українських лікарень, Міністерство охорони здоров’я нещодавно змінило стандарти госпіталізації хворих з COVID-19.

Тепер у лікарню забиратимуть лише пацієнтів із групи ризику, тобто осіб з онкозахворюваннями, з важкою хронічною патологією дихальної і серцево-судинної систем, з тяжким перебігом артеріальної гіпертензії, з декомпенсованим цукровим діабетом, з нирковою недостатністю та іншими важкими супутніми хворобами.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Що робити, якщо вам відмовили у госпіталізації

Якщо стан хворого на COVID-19 погіршується і йому відмовляють у госпіталізації, юристи радять реєструвати скарги на «гарячих лініях» офіційних відомств:

  • Міністерства охорони здоров’я (0-800-505-201)
  • уряду (15-45)
  • Центру громадського здоров’я (0-800-505-840)

Телефонувати можна і на «гарячу лінію» міста (15-80), області (112) та департаменту охорони здоров’я ЛОДА (032-260-19-18). Реєстрація таких скарг, звісно, не гарантує миттєве вирішення проблеми, проте ви будете максимально наполегливі, вас точно почують.

Серед важливих рекомендацій – зміна лікування, якщо воно було неефективним. За кваліфікованою допомогою медиків можна звернутися на безкоштовну гарячу лінію «Стоп-коронавірус». Для цього потрібно зателефонувати за номером телефону: 0-800-208-868.

Роботу медиків-консультантів курує лікар-інфекціоніст Львівської обласної інфекційної лікарні Лілія Горбунова та головний лікар медцентру «Дельтамед» Аркадій Савченко. Цю гарячу лінію створили ще в березні за ініціативи львів’янина Ігоря Васюника. За час роботи гарячої лінії «Стоп-коронавірус» фахову медичну допомогу отримали вже більше 11 000 людей.

Зазначимо, що гаряча лінія «Стоп-Коронавірус» у Львові – перша і єдина приватна лінія, яку Міністерство здоров’я України включило в перелік ліній в кожному регіоні, де можна отримати консультацію.

Фото: МОЗ, з мережі Інтернет

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *