ОСТАННІ НОВИНИ

Надихнутись Цюрихом. Який План сталої мобільності потрібен Львову?

Вероніка Рой

|

У Львові вже розпочали розробку Плану сталої міської мобільності, який має на меті покращити транспортну систему міста. Відтак, вчора, 15 квітня, у закладі CoMMuna керівник управління транспорту та міського простору Цюриху, що у Швейцарії, Руперт Виммер навів приклад розробки Плану сталої мобільності у їхньому місті. Львівський портал занотував найцікавіші напрацювання.

 

За його словами, масштабні зміни у транспортній системі Цюриху почалися ще на початку 1970-х років.

«Насправді все, що ми маємо у місті зараз, було досягти не дуже просто. Для цього потрібні були роки та десятиліття різних дискусій та обговорень. Почалося все ще на початку 70-х років минулого століття, коли у багатьох швейцарських містах з’являлися плани побудови підземного метро чи трамваю. Це хотіли зробити політики, але оскільки в Швейцарії є пряма демократія, референдуми, то населення висловилося проти цього. Однак через три роки було ухвалені важливі принципи для мобільності міста: зменшення автомобільного руху, виведення транспорту на магістралі та сприяння розвитку громадського транспорту. Також у 70-х роках було закладено значну суму на розширення та покращення громадського транспорту. Саму стратегію мобільності було ухвалено у 2001», – каже він.

Загалом, за словами Руперта Виммера, важливим для Цюриху є громадський транспорт, який місцеві мешканці досить високо оцінюють. Також він зазначає, що влада міста перш за все звертає увагу щільність мережі громадського транспорту, частоту його руху, надійність руху, інтервал, а також приємне оформлення та облаштування.

«Громадський транспорт у Цюриху має пріоритети. На багатьох ділянках дороги у місті громадський транспорт має виділену лінію. І якщо десь є затор, то, наприклад, трамваї, не стоять. Всі світлофори мають таку функцію, що громадський транспорт може послати сигнал і він матиме нуль секунд очікування на світлофорі. Також ми зараз розширюємо мережу громадського транспорту… Маємо намір винести його за межі міста», – пояснив він.

Окрім цього, у Цюриху неабияку увагу приділяють і велосипедному транспорту.

«У нас є два підходи до велоінфраструктури. Перший – на повсякдення, щоб людям швидко добратися до їхнього пункту призначення. А інша велоструктура – дозвілля. Також у місті передбачені парковки для велосипедів, які розташовані під всіма важливими структурами. Для забудовників маємо спеціально ухвалене правило міською радою, за яким він зобов’язаний збудувати не лише певну кількість паркомісць для авто, але й для велосипедів», – зазначив керівник управління транспорту та міського простору Цюриху.

За словами Руперта Виммера, у Цюриху стараються зменшити кількість автомобільного транспорту, але натомість і покращувати пішохідну інфраструктуру.

«Що стосується автомобілів, то важливо не тільки їхня кількість, але й їхня швидкість. І на внутрішньоквартальних вулицях нам вдалося стишити ту швидкість до 20-30 км/год. Також для нас важливим інструментом для транспорту є правила паркування. Ми скорочуємо кількість паркувальних місць біля приватних будівель. Окрім цього, місто розбите на різні зони. Наприклад, центр – це зона А. Там на 240 тисяч квадратних метрів передбачається від 2 до 20 паркомісць», – додав він.

Як повідомляють іноземні експерти, впровадження схожої мобільності у Львові триватиме багато років та місту доведеться витратити на це чимало коштів.

«Впровадження цієї мобільності у Львові триватиме багато років. І цього не треба боятися, потрібно бути до цього готовим. Місто має всі шанси розпочати все це зараз, коли ще не зроблено тих помилок, коли у вас ще немає настільки багато транспорту. Також важливо знати, що необов’язково будувати нові інфраструктурні об’єкти. Дуже часто достатньо якихось регулятивних заходів, за допомогою яких можна спрямувати транспорту систему у правильному напрямку. Це стосується паркування, врегулювання швидкості транспорту у місті, а також забудовників, яким потрібно давати дуже чіткі вказівки, що їм потрібно робити для того, аби врегулювати транспортні потоки, які виникають внаслідок їхньої забудови. У Львова може не бути грошей на великі інфраструктурні об’єкти, тому потрібно концентруватися на регулятивних заходах. А для цього потрібна влада, яка буде здатна це робити…», – зазначив колишній керівник управління транспорту Берліна Буркгард Горн.

Додамо, що у Львові зараз триває активна розробка Плану сталої міської мобільності, який є стратегічним документом, що буде визначати політику Львова щодо забезпечення потреб людей у пересуванні у межах міста до 2030 року.

Фото: Львівський портал

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *