Керівник патрульної поліції у Львівській області про аварійність на дорогах Львівщини та прогалини в законодавстві, що досі унеможливлюють притягнення до відповідальності водіїв-порушників:
За 9 місяців 2018 року зафіксовано зниження кількості ДТП у порівняння із показниками 2017-го, у тому числі – зменшення кількості ДТП із потерпілими та загиблими. Водночас ці цифри залишаються досить великими і не такими, якими їх хотіли би бачити патрульні.
Зниження аварійності відбувається не завдяки, а всупереч, адже вже майже 4 роки поліція не має права вимірювати і контролювати швидкісний режим на дорогах країни. Цьогоріч за правилами дорожнього руху знизили допустиму швидкість у межах населеного пункту (із 60-ти до 50-ти км на годину – ред.), але контролювати дотримання цієї швидкості водіями поліція не може…
Ми прекрасно розуміємо менталітет нашого народу і переконані, що якщо не буде дієвого контролю, то люди не дотримуватимуться правил дорожнього руху. Так само зараз не відбувається автоматична фіксація порушень ПДР, і про це неодноразово згадувалося і наголошувалося, але на законодавчому рівні ніяк досі не вирішено. Ми ж не в змозі на кожному кілометрі дороги розміщати поліцейських…
Також на сьогодні 51 гривня штрафу не застерігає пішоходів від порушення правил дорожнього руху. І при цьому оштрафувати пішохода можна лише за наявності у нього документу, який засвідчує особу. Якщо правоохоронці за 3 години не встановлюють особу пішохода-порушника, то зобов’язані відпустити його…
Сьогодні на законодавчому рівні не прописано в жодному нормативно-правовому акті алгоритму, як діяти поліцейському, який зупинив водія із явними ознаками алкогольного чи наркотичного сп’яніння, а він зачинився всередині транспортного засобу. Інструкції дій немає, водночас, є можливість у такого водія в суді притягнути до відповідальності цього поліцейського, за те, що він затримав його, утримував чи розбив вікно автівки порушника, аби унеможливити його пересування. І в суді байдуже, що такий водій наражав на небезпеку інших учасників дорожнього руху…
У цивілізованому світі при скоєнні правопорушення має наставати й відповідальність. Українці це добре усвідомлюють, адже, як тільки вони перетинають кордон із ЄС, то обов’язково дотримуються швидкісних режимів, пристібають паски безпеки та пересуваються згідно правил дорожнього руху.
В ЄС за порушення правил дорожнього руху настане безповоротне покарання, а в Україні зберігається чимало можливостей, як вийти сухим із води», – повідомив Роман Пилипенко.
Детальніше читайте тут: Чому українці гинуть у ДТП частіше за європейців?
Андрій Котенський