Починаючи з 1 січня 2017 року керівники управлінь освіти обласних, Київської міської, районних державних адміністрацій, а також керівники навчальних закладів державної та комунальної форми власності будуть зобов’язані подавати е-декларації. Про це йдеться у відповіді Національного агентства з питань запобігання корупції на інформаційний запит Освіта.ua.
Зокрема, у НАЗК повідомляють, що відповідно до Закону «Про запобігання корупції», суб’єктами декларування є посадові особи юридичних осіб публічного права, зазначаючи при цьому, що юридична особа публічного права створюється розпорядчими актами президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування.
Також в агентстві наголошують, що під «посадовими особами юридичних осіб публічного права» слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі функції, зокрема, обов’язки щодо здійснення керівництва трудовим колективом та адміністративно-господарські функції – обов’язки з управління або розпорядження державним та комунальним майном.
У НАЗК також зауважують, що при визначенні суб’єктів декларування посадовими особами – суб’єктами декларування слід вважати лише тих працівників, на яких покладено відповідні обов’язки на постійній основі.
«Тобто в разі тимчасового виконання працівником організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов’язків на час відсутності керівника підрозділу у звітному періоді у нього не виникає обов’язок подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за цей період», – роз’яснюють у НАЗК.
«З огляду на викладене вище, починаючи з 1 січня 2017 року декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачені Законом, подають керівники управлінь освіти обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій; керівники навчальних закладів державної та комунальної форми власності, а також заступники керівників навчальних закладів державної та комунальної форми власності, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції на постійній основі», – повідомили у Національному агентстві з питань запобігання корупції.
Для виготовлення електронного цифрового підпису з використанням особистих ключів та відповідних сертифікатів зазначеним особам необхідно звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів. Перелік АЦСК, ключі яких застосовуються для реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розміщений на офіційному сайті НАЗК (nazk.gov.ua).