ОСТАННІ НОВИНИ

Панькевич передав Президентові листа, в якому виклав проблеми Львівщини

|

Голова Львівської обласної ради Олег Панькевич під час візиту до Львова з нагоди відкриття аеропорту Президента Віктора Януковича передав йому листа, в якому виклав проблемні питання соціально-економічного розвитку Львівської області, які потребують негайного вирішення на центральному рівні. Про це інформує прес-служба ЛОР.

У листі, зокрема, йдеться:

«Львівська обласна рада неодноразово наголошувала на тому, що запроваджена з 1 січня 2011 року так звана «бюджетна реформа» послабила фінансову базу органів місцевого самоврядування і, як наслідок, у значній мірі відібрала у місцевих рад важелі впливу на вирішення питань економічного, соціального та культурного розвитку регіонів.

Внесені до Бюджетного кодексу України зміни суттєво зменшили фінансовий ресурс, передусім, обласних і районних бюджетів на виконання делегованих та власних повноважень, внаслідок чого згадані бюджети стали  повністю залежними від отримання дотації вирівнювання субвенцій з державного бюджету.

Фактично відсутнє у зазначених бюджетах і обов’язкове джерело співфінансування проектів будівництва і реконструкції, реалізація яких повинна здійснюватися з Державного фонду регіонального розвитку.

Водночас варто відзначити, що зростання з 1 січня 2012 року розміру мінімальної заробітної плати на 17 відсотків і тарифів на енергоносії та житлово-комунальні послуги на 27 відсотків не забезпечено розрахунковими показниками Міністерства фінансів України (розрахунковий фінансовий ресурс для Львівської області у порівнянні з минулим роком збільшився лише на 15,8 відсотка). Це призвело до незабезпеченості місцевих бюджетів Львівщини коштами на виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв (без урахування видатків на медикаменти, харчування та інші соціально захищені статті) у сумі 206 млн. грн.

Пропозиції:

1. Ініціювати внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2012 рік” в частині виділення Львівській області додаткового фінансового ресурсу для виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери, оплати спожитих бюджетними установами енергоносіїв, отриманих житлово-комунальних послуг та фінансування інших соціально-захищених видатків в сумі понад 338 млн. грн.

2. Ініціювати внесення змін до бюджетного законодавства, які б розширили перелік і збільшили обсяг власних доходів місцевих бюджетів, а саме:

– щодо зарахування 10 відсотків рентної плати за нафту, природний газ, газовий конденсат до місцевих бюджетів та формування другого кошика доходів обласних бюджетів за рахунок надходжень плати за  державну реєстрацію, плати за  ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати (відповідний проект закону перебуває на розгляді Верховної Ради України);

– щодо зарахування до складу доходів другого кошика обласних бюджетів 50 відсотків плати за спецвикористання лісових і водних ресурсів, надр загальнодержавного значення, які сьогодні входять до складу закріплених доходів обласних бюджетів;

– щодо зарахування до доходів другого кошика місцевих бюджетів єдиного збору, який сплачується в пунктах пропуску через державний кордон України (надходить до державного бюджету). Окрім іншого, це сприятиме налагодженню відповідної інфраструктури та благоустрою в прикордонній зоні;

– щодо відновлення раніше існуючих нормативів зарахування доходів до фондів охорони навколишнього природного середовища, а саме: 30 відсотків – до державного бюджету, 50 відсотків – до обласних бюджетів і 20 відсотків – до сільських, селищних, міських бюджетів;

– щодо зарахування 15 відсотків податку на прибуток підприємств (окрім підприємств державної та комунальної власності) до бюджетів розвитку обласних, міських (міст обласного значення) та районних бюджетів у певних пропорціях;

– щодо відрахування до районного та обласного бюджетів розвитку (фондів регіонального розвитку) частини надходжень від продажу землі за нормативами, встановленими для плати за землю, зокрема у розмірі 25 відсотків до обласних і 15 відсотків до районних бюджетів.

ІІ. Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» затверджено державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України у сумі 1000 млн. грн та Державний фонд регіонального розвитку у сумі 1141,5 млн. грн (головний розпорядник коштів – Міністерство фінансів України).

За оперативною інформацією з зазначеної суми коштів Державного фонду регіонального розвитку на будівництво і реконструкцію об’єктів Львівської області попередньо погоджено виділити 44 млн. грн (3,9 відсотка від обсягу фонду).

Крім того, залишаються нерозподіленими кошти Державного фонду регіонального розвитку у сумі 364 млн. грн та державні капітальні видатки у сумі 1000 млн. грн.

Пропозиції:

Забезпечити збалансований, справедливий та неупереджений розподіл державних капітальних видатків та коштів Державного фонду регіонального розвитку між всіма регіонами України.

ІІІ. Упродовж кількох десятиліть унаслідок бездіяльності органів влади всіх рівнів склалася надзвичайно критична ситуація навколо Львівського сміттєзвалища. Найбільшою екологічною небезпекою для довкілля є три озера-накопичувачі кислих гудронів загальною площею 4,2 га, об’єм яких становить приблизно понад 220 тис. тонн. Озера перебувають на території сміттєзвалища неподалік від населених пунктів: відстань до міста Львова – 1760 м, до сіл Малехів – 1250 м, Великі Грибовичі – 450 м.

Пропозиції:

З метою вирішення нагальної екологічної проблеми Львівщини, обласна рада просить доручити Кабінету Міністрів України:

1. Включити м. Львів у перелік населених пунктів, в яких у 2012 році буде реалізовуватися національний проект із створення системи комплексів з переробки твердих побутових відходів “Чисте місто”.

2. Розробити техніко-економічне обґрунтування комплексу з переробки твердих побутових відходів в м. Львові, виділивши на це відповідне державне фінансування.

IV. З метою зниження дитячої та материнської смертності у Львівській області реалізується національні проект «Нове життя» – нова якість охорони материнства і дитинства». Відповідно до зазначеного проекту у 2012 році на Львівщині передбачається створення Регіонального перинатального центру на базі вже існуючого Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона у м. Львові, шляхом його високотехнологічної реконструкції і дооснащення сучасним медичним обладнанням протягом 2012 – 2013 років за рахунок коштів державного (75 відсотків) та обласного (25 відсотків) бюджету.

Пропозиції:

Передбачити в державному бюджеті кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення високотехнологічної реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру.

V. Упродовж 2007­ – 2011 років Львівською обласною радою прийнято та головним управлінням охорони здоров’я Львівської обласної державної адміністрації реалізовано низку обласних цільових програм у сфері охорони здоров’я. Це, зокрема, програми, що стосувалися подолання материнської і дитячої смертності, розвитку сімейної медицини, забезпечення дітей-інвалідів ліками замісної терапії, забезпечення населення слуховими апаратами, розвитку кардіохірургічної допомоги, впровадження телемедицини. Завдяки виконанню вищезазначених програм на Львівщині досягнуто зниження рівня загальної смертності населення, знято соціальну напругу з питань забезпечення дітей і дорослих низкою дороговартісних ліків.

В межах доведеного Львівській області фінансового ресурсу на медицину у 2012 році Львівській обласній раді вдалося передбачити кошти з обласного бюджету лише на одну обласну програму у галузі охорони здоров’я – «Програму розвитку сімейної медицини та її профілактичної спрямованості на 2012 – 2014 роки».

Одночасно, позбавлені права на забезпечення дороговартісними медичними препаратами хворі діти і дорослі, що страждають гемофілією, онкологічною патологією, вірусними гепатитами, іншими важкими недугами. Не матимуть змоги отримати слухові апарати діти з важкими формами втрати слуху та особи похилого віку.

З метою вирішення питання надання якісної медичної допомоги населенню Львівської області та забезпечення фінансування життєво необхідних показників галузі охорони здоров’я, на основі аналізу звернень громадян, керівників медичних установ області, громадських організацій до обласної ради в області у 2011 році підготовлено 15 проектів нових обласних цільових програм, які потребують невідкладного фінансування:

­обласна цільова програма покращення медичної допомоги особам зі       зниженим слухом у Львівській області на 2012 – 2015 роки;

­обласна цільова програма покращення допомоги хворим на хронічну мієлоїдну лейкемію у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма забезпечення дітей-інвалідів області життєво необхідними медичними препаратами та виробами медичного призначення у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма забезпечення своєчасної  інвазивної діагностики та надання невідкладної допомоги хворим із серцево-судинними захворюваннями у Львівській області на 2012 – 2016 роки  ;

­обласна цільова програма розвитку сімейної медицини та її профілактичної спрямованості на 2012­ – 2014 роки;

­обласна цільова програма трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів  у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма надання замісної ниркової терапії у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма покращення допомоги хворим на гемофілію серед дорослого  населення  у Львівській області на 2012 – 2016 роки”;

­обласна цільова програма боротьби з онкологічними захворюваннями у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма стратегія протидії захворюванню на туберкульоз  у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма надання противірусної терапії  хворим на хронічні гепатити В та С у Львівській області на 2012 – 2016 роки;

­обласна цільова програма забезпечення лікувально-профілактичних закладів області імплантатами та інструментарієм для лікування хворих із захворюваннями органів опори та руху на 2012 – 2016 роки;

­регіональна програма забезпечення кваліфікованої екстреної, планової консультативної медичної допомоги та інформаційно-аналітичної системи, що надається засобами телемедичних технологій у Львівській області  на 2012 – 2016 роки;

регіональна програма забезпечення екстреної медичної допомоги  системами радіозв’язку на базі обладнання МotoTRBO виробництва MOTOROLA у Львівській області на 2012 – 2016 роки.

Пропозиції:

Виділити у 2012 році цільову субвенцію з Державного бюджету України на реалізацію програм галузі охорони здоров’я Львівської області».

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *