Для багатьох львів’ян сьогоднішній ранок розпочався доволі неприємними конфліктами з водіями львівських міських маршруток. Адже виконавчий комітет Львівської міської ради зробив львів’янам «подарунок» до Дня Незалежності України, підвищивши тарифи на пасажирські перевезення у маршрутних таксі міста. Відтепер за «комфортний» проїзд у львівських маршрутках львів’янам доводиться викладати 1 гривню 75 копійок.
Найгірше ж те, що з підвищенням ціни львів’янам не варто розраховувати на підвищення якості перевезень. Адже, принаймні у перші дні подорожчання, львів’яни не зафіксували ані зменшення кількості пасажирів, які і далі фактично впихаються у маршрутки, ані чистіших салонів, ані привітніших водіїв. Навпаки, керманичі маршруток на незнання львів’ян про підвищення вартості проїзду реагували дуже вороже, періодично хамлячи на запитання пасажирів.
Чиновники у Львівській міській раді зазначають, якість перевезення – не економічна величина, тому її не можна розрахувати у вартості проїзду. «Тариф на пасажирські перевезення – це економічна величина, а як можна розрахувати якість проїзду? Її можна тільки обумовити в договірних умовах», – наголошує заступник начальника управління економіки ЛМР Галина Стадницька-Гірняк.
Натомість перевізники незадоволені підвищенням тарифів на пасажирські перевезення до 1 гривні 75 копійок. Їм цього замало. За словами представників Асоціації «Львівський пасажирський транспорт» вартість проїзду у львівських маршрутках має становити не менше 2 гривень.
Депутати Львівської міської ради із цим незгідні. Вони нарікають, що досі не зроблені реальні розрахунки пасажиропотоків у маршрутках, відтак неможливо уявити реальну картину рентабельності пасажирських перевезень.
«Ми досі не бачили розрахунків пасажиропотоків. Принаймні, на розгляд інженерної комісії вони не потрапляли. Нам подавали хіба якісь віртуальні, документально не підтвердженні цифри», – зазначає керівник фракції ПРП у міськраді, заступник голови інженерної комісії Олег Бас.
У той же час чиновники міськради наголошують, що якщо перевізники вирішать підвищити вартість проїзду у маршрутках без погодження з ЛМР, то автоматично вони перейдуть у ринок вільного ціноутворення, проте стануть платниками ПДВ. Відтак вартість перевезення зросте ще 20% – на суму ПДВ.
Паралельно із цим, кажуть міські посадовці, якщо курс долара буде і надалі рости, зростатиме вартість пального, то перевізники будуть мати підстави знову піднімати питання щодо підвищення тарифів на пасажирські перевезення.
Львівський портал