Галина Зіміна все життя подорожує різними містами – як України, так закордонними. Під час відвідин пам’ятних міст її рука мимоволі тягнеться до олівця – художниця робить замальовки, котрі пізніше перетворюються на справжні професійні роботи. Пані Галина впродовж останніх років намалювала чимало, звертаючись у своїх роботах до архітектури цікавих їй міст. Утім, особливо її причарував Львів.
Уже виповнилося вісім років відтоді, як пані Галина Зіміна почала малювати мапи. Першою її роботою була аксонометрична карта центральної частини Львова з відзначенням усіх архітектурних пам’яток. Далі на замовлення вона зробила мапи, на яких позначено музеї міста, а ще пізніше зробила таку, де зобразила єврейські об’єкти нашого міста. Пані Галина малювала не тільки Львів – її запрошували створювати такі ж мальовані карти Києва, Одеси та Чернівців.
За фахом пані Зіміна – архітектор, і стала ним невипадково. Теперішня художниця з дитинства захоплювалася архітектурою, й нині вона презентує бачення Львова власними очима. А для видавців почала малювати мапи після пропозиції редактора „Галицької брами” виконати деякі малюнки для видання. Пізніше вже з’явився й путівник містом. Низка робіт пані Галини увійшла до путівника, котрий свого часу визнано найкращим в Україні. Для його стврення художниця працювала не тільки над мапою міста, а й над кожним окремим об’єктом, що зображений на ній. Галина Зіміна розповідає, що створення малюнків певних будівель у мініатюрі – це дуже копітка робота, яка, до того ж, вимагає певного часу. “Спершу потрібно оглянути споруду, яку запланувала намалювати, вибрати ракурс, з якого вона виглядатиме найкраще, далі зробити замальовки, а вже потім доопрацьовувати роботу, надаючи її кольори, — каже вона. – Причому важливо побачити найдрібніші деталі, скажімо, малюнок решітки чи фрески на будівлі”. Художниця переконана, що саме такі деталі додають її роботам неповторності. Пані Галина пригадує, як малювала будівлю театру Леся Курбаса. Тоді, аби роздивитися візерунок, вона розглядала його у бінокль.
Особливої уваги заслуговує робота художниці, на котрій зображено Оперний театр у розрізі. На думку Галини Зіміної, такий малюнок цікавий для багатьох львів’ян та туристів міста, оскільки саме на ньому можна побачити не тільки загальний вигляд Львівського академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької, а й, власне, місце, з якого глядач дивився певну виставу.
Знайомитися з новими містами завжди цікаво. Крім того, подорожі – улюблене заняття художниці. Вона вважає, що саме так можна дізнатися багато неординарного не тільки про людей, з якими спілкуєшся, а й про місця, котрі відвідуєш. Подорожуючи, пані Галина завжди привозила ескізи, замальовки міст, їх архітектури. Вона мандрувала всією Європою.
Художниця презентувала громаді свої перші виставки саме у Львові, зокрема в Австрійській бібліотеці вона запропонувала львів’янам оглянути роботи, виконані під час відвідин Австрії, а у Російському культурному центрі представила виставку робіт, намальованих після відвідин Росії.
Наступний рік для Львова — ювілейний, і пані Галина сподівається здійснити насправді грандіозний проект – зобразити не тільки стару частину Львова, котра входить до архітектурної спадщини ЮНЕСКО, а й найвидатніші пам’ятки будівництва уже XIX та XX століть. “Як на мене, то із цією роботою можна було б впоратись впродовж року, однак втілити її вдасться лише за умови зацікавлення видавців”, — завершила розповідь художник-графік Галина Зіміна.
Катерина ПОВРОЗНИК