У медичних закладах Львова, які надають первинну допомогу, успішно впроваджено «електронний рецепт» на ліки для пацієнта, та вже у тестовому режимі запрацював так званий перший сегмент «електронної медичної картки» — електронний облік за системою ІСРС-2. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі ЛМР.
«Ми говоримо про нові сервіси, базовані на електронній системі документообігу, яка впроваджується в медичних закладах Львова. Цей рік є важливим щодо зміни в медичній системі. Сьогодні ми розпочали новий етап — у міських закладах будуть електронна медична картка й електронний рецепт», — зазначив заступник міського голови Львова з питань розвитку Андрій Москаленко.
Як розповів начальник управління охорони здоров’я Львівської міської ради Володимир Зуб, процес запровадження електронних сервісів у медичних закладах Львова розпочався ще з 2013 року, коли в міській дитячій клінічній лікарні впровадили електронну медичну картку пацієнта.
«Ми у Львові вже давно займаємося впровадженням електронного документообігу. І перше наше досягнення було в 2013 році, коли в міській дитячій клінічній лікарні ми запровадили електронну медичну картку — одну з перших в Україні, і вже тоді побачили її очевидні переваги: весь цикл пацієнта — від поступлення до виписки — фіксується в електронному документі. Надалі ми перейшли до поліклінік, і в 2015 році запровадили одну з перших в Україні електронних реєстратур у 4-тій поліклініці, і вже згодом — по всіх інших наших поліклініках. Тож тепер мешканець може записатися онлайн на прийом до лікаря на той день і годину, коли йому зручно. На сьогодні приблизно 20% містян користуються онлайн-записом, а всі інші — а це переважно люди старшого віку — безпосередньо записуються в реєстратурі.
Наступним кроком було запровадження електронних декларацій, і на сьогодні у Львові підписано понад 600 тисяч декларацій, що становить приблизно 80% від приписного населення міста.
Наступний крок — з 1 березня в усіх наших закладах в тестовому режимі запрацював так званий сегмент електронної медичної картки, де проводиться кодування звернення пацієнта в електронному документі — за системою ІСРС-2 — тобто ми входимо в міжнародні стандарти кодування причин звернень до лікаря. Це і вимога часу, і вимога Національної служби здоров’я України, тому що електронний документообіг — це вимога всієї реформи. Окрім того, ми пішли далі, не чекаємо вказівок -сьогодні вже у 5 установах з 10 запровадили розширену амбулаторну карту, і ми одні з перших, які це роблять», — розповів Володимир Зуб.
Також, у межах реформи, з 1 квітня запроваджено електронні рецепти. І за перший тиждень квітня у Львові виписано вже 5 тисяч рецептів, і з них отоварено — 1 тисячу рецептів. «Є установа, яка виписує рецепт, і є аптека, яка має його відпустити. Проблем з виписом рецептів нема. Єдине — виникали проблеми з аптеками, бо не у всіх були електронні цифрові підписи чи інтернет, але вже все налагоджується», — зазначив Володимир Зуб. Однак важливо розуміти, що електронний рецепт на ліки зможе отримати той, хто підписав декларацію зі своїм сімейним лікарем.
Зі слів Володимира Зуба, наступним кроком буде забезпечення електронної амбулаторної картки у всіх міських поліклініках.
«Це процес незворотній, і ми, як і весь світ, перейдемо на електронний документообіг. Паперові носії все одно будуть залишатися, як того вимагає сьогодні законодавство. Проте електронний формат — простіше, бо якщо ви зміните своє місце проживання чи зміните свого лікаря, система автоматично це перенесе до іншого лікаря. Якщо у вас станеться біда в іншому місті, то ви там можете звернутися до лікаря, давши свій код доступу, і лікар усю інформацію про вас можна отримати в той момент, коли потрібно. Весь світ доказав що це правильно, зручніше і якісніше», — акцентував Володимир Зуб.
Андрій Котенський