ОСТАННІ НОВИНИ

Транспортна розв’язка чи громадський простір? Чотири варіанти реконструкції площі Франка

Наталя Дуляба

|

ЛКП «Львівавтодор» разом із зовнішніми експертами напрацювало кілька варіантів оновлення площі І. Франка. Автори намагалися врахувати потреби площі як пересадкового вузла, громадського простору для жителів сусідніх вулиць та студентів навколишніх закладів, а також як важливої транспортної розв’язки. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі міськради Львова.

 

Реконструйовувати площу Франка цього року ще не будуть, до кінця 2019-го мають виготовити проектно-кошторисну документацію. Втім Львівавтодор вже напрацював декілька можливих варіантів оновлення цієї території, які планують обговорити з львів’янами.

«Маємо різні варіанти локальних змін до проекту реконструкції площі І. Франка. Очікуємо на розгляд і обговорення цих варіантів громадськістю. Пропозиції мешканців ми проаналізуємо і напрацюємо найкращий варіант, який буде застосовано при корегуванні проекту. Роботи з реконструкції площі плануємо розпочати наступного року», – розповів заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Андрій Білий.

Як наголошують в ЛКП «Львівавтодор», площа Франка сьогодні має чимало недоліків: транспортна переповненість, погана пішохідна прохідність, хаотичне паркування автівок, а острівець, який би мав бути громадським простором, заростає кіосками та стає місцем проведення часу для маргіналізованих груп.

Відтак подаємо розроблені варіанти реконструкції площі Франка:

Варіант «Круговий рух для автотранспорту»

Він передбачає організацію кругового руху для автотранспорту навколо площі Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в напрямку до центру з вул. Вітовського та в напрямку Вітовського від вул. Стрийської, а також в обох напрямках на ділянці площі Франка від Стрийського ринку. Разом із цим цей варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на площі Франка (біля будинку №78) та острівної зупинки на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка).

Також цей варіант передбачає виключення зайвого простору з площі завдяки розширенню центрального трикутника, влаштування напрямних острівців та острівців безпеки та збільшення кількості пішохідних переходів.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Переваги:

  • немає руху трамваїв назустріч іншому транспорту;
  • виділені смуги до та з центру до площі Франка;
  • зменшення в середньому на 7−9% відстаней між посадковими платформами на основних напрямках пересадок;
  • більше зупинок безпосередньо на площі, перенесення сюди трамвайної зупинки від Стрийського ринку;
  • збереження існуючого озеленення;

Недоліки:

  • вузькі тротуари, зупинки додатково зменшують пішохідний простір біля будинків;
  • значна довжина переходів (3 смуги);
  • немає можливостей для відділеної велоінфраструктури;
  • немає місця для паркування та доставки товарів.

Варіант «Три сторони трикутника»

Він передбачає організацію руху автотранспорту по всіх сторонах трикутника площі Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в обох напрямках на ділянці площі Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру та до вул. Вітовського, а також в одному напрямку від вул. Вітовського. Приватний транспорт рухається по найпрямішій траєкторії з Вітовського в центр і зворотно. Рух від Стрийського ринку в сторону Вітовського переноситься на вул. Зарицьких.

Також варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на площі Франка (перед будинком №78), з яких одна «віденська» (в напрямку Стрийської) та двох острівних зупинок, з яких одна на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка), інша — на ділянці площі Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру.

Варіант передбачає виключення зайвого простору з площі завдяки влаштуванню напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшенню кількості пішохідних переходів.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Переваги:

  • виділені смуги у всіх напрямках;
  • підвищення безпеки руху;
  • більше зупинок на площі завдяки перенесенню трамвайної зупинки від Стрийського ринку;
  • зменшення в середньому на 5−7% відстаней між посадковими платформами, пересадки стануть зручними;
  • кількість смуг для переходу зменшується, кількість переходів збільшується;
  • часткове збереження озеленення.

Недоліки:

  • менше простору біля фасадів, можливостей доставки товарів немає;
  • збільшується транспортне навантаження на вулицю Зарицьких;
  • можливе бігання між двома зупинками через те, що транспорт може йти в одному напрямку з різних зупинок;
  • немає можливостей для відділеної велоінфраструктури.

Варіант «Т-подібне перехрестя»

Він передбачає радикальну перебудову площі Франка з облаштуванням Т-подібного перехрестя та значне розширення громадських просторів вздовж фасадів замість існуючого острівця. Передбачено розділення трамвайних колій за напрямками руху на під’їздах до перехрестя для унеможливлення блокування трамваїв автотранспортом.

Зупинки влаштовуються за перехрестям, при цьому в напрямку Сихова влаштовано «кишеню» (щоб під час зупинки трамвая мати змогу назбирати автомобілі в чергу на перехрестя зі Стрийською). В інших напрямках — зупинка в смузі руху, при цьому в напрямку Вітовського можна продовжувати виділену смугу, яка є на Франка, а автівки з центру та від Стрийського ринку на Вітовського спрямовувати через Зарицьких — Волощака. Передбачено закриття для проїзду вул. Менделеєва, яка стає житловою тупиковою вулицею, а заїзд на неї виконується через вул. Кирила і Мефодія. Світлофор на перехресті Франка — Вітовського синхронізується з перехрестям Франка — Стрийська.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Переваги:

  • зупинки відповідно до напрямків руху;
  • трамваї не блокують одне одного, авто не блокують трамваї;
  • зменшення кількості переходів, регульований перехід через площу;
  • суттєве розширення тротуарів, є місце для паркування та доставки товарів;
  • значно зменшується площа, зайнята під транспортну функцію;
  • великі можливості для комерції на перших поверхах;
  • всі можливості облаштувати якісну велоінфраструктуру;
  • враховує існуючий стан на сусідніх перехрестях;
  • облаштування нових громадських просторів, можливість для нового якісного дизайну.

Недоліки:

  • збільшення довжини переходів;
  • збільшення в середньому на 4−5% довжини пересадок;
  • більше спільного руху авто і громадського транспорту;
  • великий додатковий транспортний потік на Зарицьких;
  • знищення озеленення острівця.

Варіант «Повне трамвайне кільце»

Він із облаштуванням повного трамвайного кільця передбачає створення на площі Франка великого пересадкового вузла між різними напрямками громадського транспорту з можливістю розвороту трамваїв у всіх напрямках при потребі. Також одна з ідей цього варіанту, яку можнай використати й в інших, — організація спільної для трамваїв, тролейбусів та автобусів виділеної смуги на вул. Франка від центру.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Переваги:

  • зручні швидкі пересадки, найменша відстань між зупинками (на 10−16% менше ніж зараз);
  • розвороти трамваїв у всіх напрямках, можливість облаштування нових маршрутів та розширення можливостей зміни руху в разі аварій та паркування на коліях;
  • можна поєднати з мережею тролейбуса;
  • пішохідні переходи з обох сторін платформи;
  • зупинки об’єднані за напрямками, немає перебігання;
  • збереження форми острівця;
  • збереження озеленення.

Недоліки:

  • небезпечні (відносно інших варіантів) переходи: колії, значна довжина і різні напрямки руху;
  • немає можливостей для відділеної велоінфраструктури.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *