Популярна в країнах Європи та Північної Америки організація дорожнього руху «раундебаут» з’явилася і у Львові. Впровадили нову схему на перехресті вулиць Липинського–Чорновола. Про це інформує кореспондент Львівського порталу.
За словами начальника управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щира, ідею такого проекту йому ще у 2014 році запропонували двоє досвідчених далекобійників Мирослав Нагірний та Василь Сивий, а тестував оновлений рух по кільці вже сам В. Щир.
«Вони намалювали декілька схем, розповідали як у світі організований рух транспорту по колу. Ми в управлінні транспорту десь тиждень не могли зрозуміти, що ці водії хочуть, потім радилися з ДАІ, там теж не розуміли, як це має виглядати. Та в кінцевому результаті нам на допомогу прийшов Олег Шмід, який намалював схему. Згодом ми цю схему погодили на комісії з безпеки дорожнього руху. Тепер бачимо, що наші напрацювання діють», – розповів В. Щир.
Як розповів голова Шевченківської райадміністрації Олександр Шевченко, обрали це кільце, бо саме тут були найбільші проблеми з рухом транспорту, які у час пік перетворювалися у корки.
«Деякі водії виїжджали з правого ряду, рухалися по кільці і блокували практично весь рух автомобілів. Та завдяки такому нововведенню ці проблеми вдалося нівелювати. Сьогодні рух на цьому кільці практично не блокується. Також під час облаштування кільця, ми врахували і перспективу облаштування тут велосипедних доріжок, коли люди на велосипедах зможуть нормально рухатися по кільцю», – розповів О. Шевченко.
Як додав радник міського голови з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід, організація руху за схемою «раундебаут» має низку доведених переваг.
«Це і вища безпека руху, як водіїв так і пасажирів. Це і краща зрозумілість проходження перехрестя. Це і більша пропускна здатність перехрестя. Це і логічна циклічність проходження потоків», – розповів О. Шмід.
На обладнання кільця дорожньою розміткою, острівцями безпеки, а також додатковими дорожніми знаками було витрачено 65 тисяч гривень
В подальшому, якщо впродовж трьох місяців такий варіант дорожнього руху себе виправдає, то такий досвід планують переносити і на інші львівські перехрестя. Тому в майбутньому «раундебаут» можна буде побачити на перехрестях Володимира Великого – Кульпарківська, Наукова – Кульпарківська, Зелена – Джорджа Вашингтона.
Додамо, що головні правила схеми дорожнього руху «раундебаут»:
1) На колі не можна змінювати смуги руху,
2) При в’їзді на коло слід надати перевагу всім машинам, які перебувають на колі і наближаються.
3) На коло можна в’їжджати з будь-якої смуги, причому з лівої можна їхати прямо, наліво і на розвертання, а з правої – прямо і направо.
Фото: Львівський портал