У Львові зникнуть кондуктори

Роман Шарій, "Ратуша"

|

Поспішаючи на роботу і в останню мить заскочивши в трамвай, ви не знайдете там кондуктора. Придбати квиток у водія також не зможете. А от контролери свій шанс не проґавлять. Це не фантазія, а реальність, що чекає на львів’ян із 18 вересня.

292 львівських кондукторів, які ще працюють в електротранспорті, скоротять. Про це розповів директор ЛКП “Львівелектротранс” Андрій Федоренко. “Третина всіх прибутків нашого підприємства йде на зарплату кондукторам. Це майже півмільйона гривень щомісяця. Тому ми не можемо працювати ефективно,”- зазначив п. Федоренко. Кондуктори вже понад місяць знають свою майбутню долю, проте не можуть зрозуміти логіку керівництва.

“Це просто в голову не вкладається. Як можна виганяти людей із роботи на зиму. 15 осіб із кожного парку візьмуть у службу контролю, решті ж залишається лише ставати на біржу, — бідкається п. Ольга, кондуктор трамваю №9. — Ми кожного разу приносимо “живі гроші”. Так, минулого місяця я здала 12 тис. грн. Контролери не зможуть простежити, чи всі їздять із квитками. В годину пік навіть ми не можемо просуватися по салону трамваю”.

Без сумніву, якщо вже контролери зайдуть до трамвая чи тролейбуса, то трястимуть безбілетників ще сильніше, аніж тепер. Як виявилося, талони на проїзд продаватимуть лише у мережі кіосків “Високий Замок” та “Інтерпреса”. Андрій Федоренко прокоментував це так: “На жаль, цих кіосків не так уже і багато. Проте вони є на більшості зупинок. З іншого боку, залізничні каси також не на кожному кроці, але люди купують квитки на потяги”.

А уявіть, як буде важко людині, що приїде з іншого міста чи села, тим паче, якщо на зупинці, де вона сідатиме, не буде кіоска з талонами. А ще зважимо на потік студентів.

Директор “Львівелектро­трансу” виправдовує скорочення і тим, що частина кондукторів — пенсіонери. Але й інші, до прикладу, пані Ганна, кондуктор тролейбуса №11. Вона розповідає: “Мені залишилося 5 років до пенсії. Куди зараз йти? А щодо зарплати, то кондуктори тролейбусів отримують небагато. Якщо працювати без вихідних, то в місяць виходить приблизно 1000 грн. На деяких рейсах влітку, коли немає пасажирського потоку, люди взагалі отримують 400 — 500 грн”.

Кондуктори у розмові з кореспондентом “Ратуші” розповідають про пенсіонерів, що сидять у конторах “Львівелектротрансу”, про старі тролейбуси і трамваї, про субвенції, які держава не виплачує підприємству за пенсіонерів і пільговиків. Чому, запитують кондуктори, за такої кількості проблем керівники підприємства взялися саме за кондукторів?

“Насправді, якби ми отримували всі гроші за пенсіонерів і ще за 19 категорій пільговиків, то справи у підприємства були б значно кращі. А ще перериті вулиці у Львові щомісяця приносять півмільйона гривень збитків нашому ЛКП”, — зізнається директор “Львівелектротрансу”.

До речі, крім нових правил в електротранспорті, вже із жовтня вартість проїзду становитиме 1 грн, що влада також пояснює необхідністю витягти “Львівелектротранс” із кризи. Нібито теперішня ціна і навіть майбутня є дуже далекими від справжньої собівартості перевезень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *