Небезпечний супермаркет

Інна ГОНЧАРУК, “Україна і час”

|

Охоронець “Сільпо” видурив у покупця тисячу гривень.

За статистикою, найчастіше крадуть у супермаркетах самі ж працівники. Підприємливі касири та охоронці розробили безліч схем для присипляння пильності як керівництва, так і покупців. Наприклад, львів`янка Катерина Лажовська стала жертвою охоронців-шахраїв. Її історія — лише один з варіантів, які практикують працівники супермаркетів для обдурювання людей.

Дві тисячі або три роки тюрми

44-річна Катерина Лажовська чи не щодня отоварювалася у супермаркеті “Сільпо” на вулиці Городоцькій,179 у Львові. Проте уже понад місяць жінка обходить його десятою дорогою.

“Напередодні 8 Березня я пішла у “Сільпо”, аби прикупити чогось до свята, — розповідає Катерина Лажовська. — Взяла зі собою сто гривень. Набрала товару приблизно на ці гроші. Заклопотана, не звернула уваги на те, що дівчина-касир сказала заплатити значно меншу суму. Щойно я ступила кілька кроків та почала переглядати чек, до мене наблизився охоронець і запропонував відійти убік. Він узяв мій чек і почав переглядати товари у візку. За мить підійшли ще двоє чоловіків і жінка й узялися розсортовувати продукти: те, що “пробите” у чекові виклали на стіл, а що не значилося в ньому — у кошик. Прикинувши “на око” приблизну вартість товару, вони заявили, що я вкрала на двісті гривень, а вчора, мовляв, винесла з магазину банку червоної ікри. Після цього запропонували “компроміс”: заплатити дві тисячі гривень і по-мирному розійтися. Інакше погрожували викликати міліцію. А за таке, як вони сказали, мені світить три роки в`язниці”.

Залякана та шокована жінка відразу ж кинулася телефонувати чоловікові, аби той приніс гроші. Поки чекала на нього, домовилася про одну тисячу “штрафу”.

“Коли прийшов чоловік, я відрахувала гроші і віддала охоронцеві, — продовжує Катерина Костянтинівна. — Мене відразу відпустили, щоправда, товару не повернули і не дали ніякої розписки, що я заплатила гроші”.

Замість вибачень — обіцянки

Після такого “шопінгу” пані Катерина довго не могла отямитися. Та, прочитавши в Інтернеті, що її пригода у “Сільпо” — це не що інше, як напрацьована охоронцями та касирами схема виманювання грошей у довірливих покупців, жінка вирішила боротися за справедливість…

Розмови з адміністратором та начальником охорони супермаркету результату не дали. Спершу ті казали пані Катерині, що охоронці вчинили неправильно і що їх покарають, а потім взагалі почали відхрещуватися. Мовляв, ніхто у неї не брав грошей. Коли ж жінка заявила, що звернеться до суду, їй пригрозили, що супермаркет подасть зустрічний позов за наклеп.

Після того Катерина Лажовська описала інцидент у “Сільпо” на одному з інтернет-форумів, і справа набула розголосу. До жінки зателефонувала регіональний представник цієї мережі супермаркетів Ольга Волинець.

“Коли я зустрілася з пані Волинець, вона влаштувала справжній допит, — розповідає пані Катерина. — Почала розпитувати про подробиці інциденту, наголосила на тому, що моя публікація на форумі дуже “підмочила” репутацію “Сільпо”. Словом, на цьому все й закінчилося — грошей мені так і не повернули і не попросили вибачення”.

Катерина Лажовська втратила надію домогтися справедливості. Найбільше жінку дивує те, що така потужна компанія не змогла по-людськи залагодити дріб`язковий конфлікт.

Наразі пані Лажовська шукає свідків, які зможуть підтвердити її слова. Потерпіла впевнена, що довести свою правоту у суді їй самій буде вкрай важко.

Виконувачку обов`язків керуючої супермаркету “Сільпо”, де стався інцидент, скажемо м`яко, не дуже втішила поява кореспондентки “УіЧ” у її службовому кабінеті. Жінка досить неоднозначно і водночас лаконічно прокоментувала пригоду. Спочатку сказала, що нічого не знає про це, бо лише тиждень на посаді керуючої. А вже за мить заявила: на інтернет-форумі керівництво супермаркету зазначило, що конфлікт з пані Лажовською вичерпаний.

“Якщо ви напишете про цей інцидент, ми застосуємо проти вас санкції”, — завершила розмову пані керуюча.

Коментар

Сергій ОДНОКОЗ, юрист:

— Описана ситуація має ознаки діянь, після розгляду яких винних осіб можуть притягнути до кримінальної відповідальності. Причому це стосується обох сторін конфлікту. Та за будь-яких обставин рішення за цим фактом повинні приймати працівники відповідного районного відділу міліції.

Внутрішня охорона та адміністрація супермаркету не є органами дізнання. Отже, вони не мають права вдаватись до слідчих дій та обшукувати громадян. Адміністрація магазину вправі проводити службове розслідування лише стосовно своїх працівників. Наприклад, для з`ясування причин недбалого виконання своїх обов`язків касиром магазину тощо.

Якщо у працівників крамниці виникла підозра, що покупець не оплатив вартість придбаного товару і намагається його привласнити, вони обов`язково повинні звернутися до правоохоронних органів, зокрема до районного відділу міліції, на території якого розташований торговий заклад. Адміністрація супермаркету у жодному випадку не має права визначати розмір штрафу та накладати його на покупців.

Посадові особи, які мають таке право, вказані у чинному законодавстві, однак адміністрація торгового закладу у ньому не зазначена.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *