ОСТАННІ НОВИНИ

Проєкт канатної дороги у Львові продовжили на Підзамче

Наталя Дуляба

|

Львівська міська рада внесла зміни до інвестиційного проєкту будівництва канатної дороги у зоні ЮНЕСКО. Тепер її кінцевою зупинкою буде не Високий замок, а Підзамче. «За» відповідну ухвалу на сесії 23 серпня проголосували 37 депутатів.

Згідно з внесеними до проєкту змінами новий маршрут канатної дороги виглядатиме так: центр міста – Високий замок – мікрорайон Підзамче. Кінцеву станцію мають облаштувати між вул. Б. Хмельницького та О. Ратича на території колишнього заводу «Алмазінструмент», який активно забудовують житлом.

«Це дозволить сполучити дві історичні частини Львова – сучасний центр та історичне передмістя (Підзамче), що значно збільшить інвестиційну й туристичну привабливість останнього, а також дозволить створити сучасний, швидкий та екологічний транспортний маршрут між цими мікрорайонами», – вказано у пояснювальній записці до проєкту ухвали.

Загалом проєкт вирішили відкоригувати, аби зменшити вплив майбутнього будівництва на ансамбль історичного центру Львова, а також із урахуванням оцінки Міжнародної ради з охорони пам’яток та історичних місць (ICOMOS).

Також у проєкті змінили розташування станції першого підйому канатної дороги: замість скверу на вул. Кривоноса з боку вул. Замкової (територія меморіалу Героїв Небесної Сотні) на вул. Кривоноса, 1 поруч із будівлями Львівського університету внутрішніх справ.

Хоча до такого рішення зауваження мала очільниця юридичного департаменту Львівської міськради Гелена Пайонкевич. Вона стверджує, що земельна ділянка площею 2,7 га під університетом належать державі, тож інвестор канатної дороги, в тому числі станції підйому, приміщення сервісу та інших допоміжних приміщень, не зможе оформити своє право власності.

Презентуючи проєкт ухвали, заступниця міського голови Львова з гуманітарних питань Ірина Кулинич повідомила, що комісія архітектури не погодила його, однак жодних дискусій чи бодай обговорення у сесійній залі так і не виникло. Слово взяв мер Андрій Садовий, який взявся вихваляти оновлений проєкт канатної дороги.

«Це буде ціла транспортна інфраструктура, щоб ми з площі Ринок біля Порохової вежі фунікулером піднятись аж на вул. Богдана Хмельницького. Це буде унікальний проєкт.

Взагалі коли ми тільки починали розмову про цей проєкт, ми говорили першочергово про його доступність для людей з інвалідністю, особливо для людей на візках. Можливість зробити такий доступ буде, бо по-іншому виїхати на Високий замок неможливо. Охочих вкладати приватні кошти у цей проєкт є достатньо багато, вони готові навіть під час війни це робити. Звичайно, треба ще багато чого погодити з документацією, але ми йдемо правильним шляхом», – сказав міський голова.

Пішохідний міст довжиною 40 м, який з’єднає площу Ринок із меморіалом пам’яті Героїв Небесної Сотні, в оновленому проєкті теж є.

Загалом інвестиційний проєкт будівництва канатної дороги тепер складається з:

Основні компоненти:

  • комплекс об’єктів рекреації і комунікацій (музеї археології та історії Львова, ландшафтно-охоронні, оглядові туристичні комплекси, атракціони, витяги і станції канатної дороги, будівля сервісу та інші допоміжні приміщення) на території парку «Високий Замок» та на території на вул. Кривоноса, 1, поруч із будівлями Львівського державного університету внутрішніх справ;
  • пішохідний міст пам’яті Героїв Небесної Сотні через вул. М. Кривоноса, присвяченого увіковіченню пам’яті героїв, які загинули під час Революції Гідності.

Додаткові компоненти:

  • благоустрій парків «Високий Замок» та «На Валах», території на вул. М. Кривоноса, 1, поруч із будівлями Львівського державного університету внутрішніх справ;
  • облаштування умов інклюзивності, безбар’єрного доступу для маломобільних груп населення до комплексу підвісної оглядової канатної дороги та пішохідного моста.
  • благоустрій вул. Замкової.

Основні орієнтовні техніко-економічні показники канатної дороги:

  • Протяжність – 1200 м
  • Перепад висот – 90 м
  • Кількість станцій – 4 шт
  • Кількість опор – 9 шт
  • Середня швидкість – 4 м/с
  • Загальна кількість кабін – 35 шт
  • Пасажиромісткість однієї кабіни – 8 осіб

В ухвалі депутати чітко визначили, що все будівництво має власним коштом здійснювати інвестор. Остаточна вартість буде відома після оновлення проєктно-кошторисної документації. У 2019 році йшлося майже про 400 млн грн.

Переможець інвестиційного конкурсу має провести Міжнародний архітектурний конкурс для визначення концепції та дизайну комплексу канатної дороги і використати її як базову концепцію для проектування. Крім того, він повинен внести необхідні зміни до містобудівної документації, вести комунікацію з ЮНЕСКО та Міністерством культури України щодо старту будівництва та ходу реалізації проєкту.

Всі збудовані у межах проєкту об’єкти будуть у приватній власності інвестора. Детальніше про всі умови інвестиційного проєкту читайте за цим посиланням. Умови для участі у самому конкурсі доступні тут.

Нагадаємо, про будівництво канатної дороги на Високий замок у Львові говорять ще з 2016 року. Спочатку весь інвестиційний проєкт поділили на два окремі: будівництво самої канатної дороги та реставрацію приміщення на вул. Б. Хмельницького, 11 під Музей кіно.

Візуалізація станом на 2016 рік:

Будівництво хотіли розпочати у 2019 році, але цього так і не сталося. Тоді у мерії звітували, що необхідний пакет документів подали у Міністерство культури, які потім мали скерувати й в ЮНЕСКО.

У тому ж таки 2019 році Львівська міська рада оновила проєкт, включивши до нього додаткову інфраструктуру, музей і каси, а також пішохідний міст до меморіалу пам’яті Героїв Небесної Сотні й інші допоміжні об’єкти. У 2021 році мерія знову внесла зміни до інвестиційного проєкту, передбачивши, зокрема, що все будівництво має фінансувати виключно інвестор.

Додамо, що ідею спорудити канатну дорогу висунув львів’янин Ярослав Грибальський. Він пояснював це тим, що люди з інвалідністю не мають змоги піднятись на Високий замок.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Фото: попередня візуалізація від ЛМР

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *