ОСТАННІ НОВИНИ

Керівництву ДП «Антонов» оголосили підозру за знищення «Мрії»

Наталя Дуляба

|

Гендиректора держпідприємства «Антонов», його заступника та начальника підрозділу з авіабезпеки обвинувачують у безпосередній причетності знищення «Мрії» – найбільшого у світі транспортного літака українського виробництва. Про це Львівському порталу повідомили в СБУ.

За даними слідства, протягом січня-лютого 2022 року, тобто напередодні повномасштабного вторгнення РФ, посадовці прямо заборонили українським військовим зводити оборонні укріплення та фортифікаційні споруди в Гомельському аеропорту. Вони взагалі не допустили Нацгвардію на територію летовища для підготовки до його захисту.

Це призвело до тимчасового захоплення стратегічно важливого аеродрому, навколишніх населених пунктів і знищення літака АН-225 «Мрія».

В СБУ не називають імен високопосадовців, однак за даними Цензор.нет йдеться, зокрема про колишнього гендиректора державного підприємства «Антонов» Сергія Бичкова, його заступника і начальника безпеки Нетьосова О. О. Третім фігурантом є директору авіатранспортного підприємства ДП «Антонов» Харченко М.Г., якому оголосили підозру заочно.

Сергій Бичков
Михайло Харченко

Усім трьох посадовцям оголосили підозру за ч. 2 ст. 114-1 Кримінального кодексу України (перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період, яке призвело до загибелі людей та інших тяжких наслідків).

Двом фігурантам вже обрали запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. Ексзаступник гендиректора «Антонов» наразі переховується від правосуддя. Його оголошено у розшук.

Зловмисникам загрожує до 15 років ув’язнення.

Нагадаємо, про знищення літака АН-225 «Мрія» стало відомо через кілька днів після повномасштабного вторгнення російських окупантів. Він стояв на території аеродрому у Гостомелі і був знищений після кількох ворожих авіанальотів.

Знищена росіянами «Мрія» не підлягає відновленню, тому на держпідприємстві «Антонов» вирішили закінчити будівництво двійника Ан-225, яке заморозили після розпаду СРСР. Ускладнює процес та значно піднімає ціну наявність в літаку унікальних запчастин, які потребуватимуть ексклюзивних замовлень у провідних авіапідприємств світу.

За попередніми оцінками, на будівництво нової «Мрії» потрібно щонайменше 500 млн євро.

29 березня 2022 року Сергія Бичкова відсторонили з посади гендиректора Державного підприємства «Антонов» у зв’язку зі знищенням «Мрії» і суспільного резонансу.

Довідково:

Ан-225 «Мрія» – найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, створений у 1988 році київським КБ імені Антонова. Він є найважчим літаком у світі з максимальною злітною масою 640 тонн.

Вартість цього літака становить 250-300 млн доларів.

У листопаді 2004 року Міжнародна федерація повітроплавання внесла «Мрію» до Книги рекордів Гіннеса за здійснені 240 рекордів.

Саме АН-225 активно використовували у світі під час пандемії коронавірусу. Зокрема, у квітні 2020-го літак доставив з Китаю до Києва 103 тонни медичних засобів.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *