Проїхати у трамваї чи тролейбусі за 5 грн львів’яни більше не зможуть. Виконавчий комітет міськради Львова встановив нову вартість проїзду в електротранспорті. Відповідне рішення прийняли сьогодні, 10 січня, передає кореспондент Львівського порталу.
Тепер вартість проїзду в електротранспорті Львова становитиме 7 грн. Такою буде ціна квитка, якщо його купувати безпосередньо у водія.
Зекономити можна буде, купуючи білет заздалегідь у кіосках, або оплачуючи проїзд за допомогою Приват24, SMS-повідомлень, Bluetooth чи терміналів самообслуговування IBOX та EasyPay. У такому разі квиток коштуватиме 6 грн.
Студенти за проїзд в електротранспорті платитимуть 3,50 грн (при купівлі квитка у водія) або 3 грн, якщо купуватимуть його у кіосках чи здійснюватимуть онлайн-оплату.
Вартість перевезення одного місця багажу мерія встановила на рівні 7 грн, натомість місячний абонемент залишила без змін – 160 грн.
Нові тарифи на проїзд в електротранспорті Львова вступлять у дію з моменту оприлюднення відповідного рішення виконавчого комітету.
Також незмінним залишається право на безкоштовний проїзд для усіх пільгових категорій, в тому числі й пенсіонерів за віком, учнів шкіл та осіб з інвалідністю 3-ої групи.
Водночас політик і громадський діяч Ігор Васюник, який відстоює впровадження безкоштовного громадського транспорту для львів’ян, наголошує, що підняття тарифу є необґрунтованим. На його думку, допоки у Львові не впровадять електронний квиток, мови про більші тарифи на проїзд бути не може.
«Львів’янам розповідають, що можливість оплатити за квиток з телефону – це і є електронний квиток. Але насправді це має бути комплексна автоматизована система обліку пасажирів та інструмент оптимізації витрат, що дозволяє раціонально використовувати бюджетні кошти. Саме тому е-квиток діє навіть в тих містах, де громадський транспорт повністю безкоштовний. То як можна піднімати вартість проїзду, якщо кошти витрачаються неефективно?!
Як автор закону про електронний квиток переконаний, що реформування громадського транспорту має розпочатися із впровадження е-квитка. У всіх цивілізованих країнах громадський транспорт виконує соціальну функцію, тому дотується з бюджету міста. А в нас хочуть на цьому заробляти і тому увесь фінансовий тягар прагнуть перекласти на львів’ян, ще й звинувачують: «якість низька, бо ви мало платите за проїзд». Це нонсенс і практика відсталих країн. Нам потрібно орієнтуватися на ті міста, які навпаки знижують вартість проїзду в транспорті для мешканців міста, повністю або частково зробили громадський транспорт безкоштовним для містян», – говорить Ігор Васюник, автор закону про електронний квиток.
Нагадаємо, востаннє вартість проїзду в трамваях і тролейбусах у Львові підняли навесні 2018 року. Тоді тариф зріс із 3 до 5 гривень.
Наталя Дуляба