ОСТАННІ НОВИНИ

Якщо до 2019 року не приймуть новий закон щодо «євроблях», то сенсу розмитнювати авто взагалі не буде, - активісти

Олександр Косик

|

За 2 місяці завершує свою дію закон 1389, який врегульовував питання розмитнення ввезених з-за кордону автомобілів. Ті законопроекти, якими зараз пропонують замінити діючий закон, абсолютно не влаштовують громадськість, тому активісти пропонують замінити їх на більш лояльні варіанти.

 

У 2016 році був прийнятий законопроект, який частково вирішував проблему з доступністю автомобілів в Україні. Закон виявився дієвим, йому вдалося принести додаткові кошти в бюджет. Але цього року його дія завершується, і з 2019 року України мала б повернутися до старих правил, які не влаштовують абсолютно нікого. У зв’язку з нагальною проблемою вирішення цього питання комітет з питань митної та податкової політики видав законопроекти 8487 та 8488. За словами представника громадської спідки «Доступне авто» Михайла Катрука, ці проекти – це комбінація батога і пряника.

«Пряник полягає в тому, що змінюється система нарахування акцизного податку, змінюються правила та обмеження розмитнення. За задумом авторів це мало б дозволити кожному пересічному громадянину привезти собі омріяний автомобіль без прив’язки до «Євро-5» та інших обмежень. А батіг – це 8488, який вводить обмеження на користування автомобілями з єврономерами та зміни щодо штрафних санкцій. За пропонованими ставками розмитнення бюджетних авто подорожчає, а елітних і нових – подешевшає», – сказав активіст сьогодні, 31 жовтня, під час прес-конференції.

«Якщо ми до нового року не приймемо жодного нового закону, то з 2019 року в нас почнуть діяти ті ставки, які були до 2016 року, а  вони настільки космічні, що сенсу розмитнювати автомобіль майже не буде», – додав член ГС «Доступне авто» Станіслав Бучацький.

Ситуація їх розмитненням у нас зараз є найгіршою у Європі.

«Ми проаналізувати законодавство майже цієї Європи і може сказати, що акцизний збір на автомобілі в Україні фактично є найбільшим. При найменших доходах. В українців дуже мала купівельна спроможність. Для європейця, з їхніми доходами, українське розмитнення було б значно доступнішим», – зауважив Станіслав Бучацький.

Активісти вважають, що доступне розмитнення – це 30-40% від вартості автомобіля. Зараз в Україні є обов’язкові платежі: 10% мита та 20% ПДВ, тому питання акцизу має не перевищувати планки і розмитнення не сягало більше 40%. Найкращий варіант – це повна відміна акцизу. Якщо відмінити його не можливо, то активісти рекомендують взяти приклад з Польщі: процентне відношення від вартості автомобіля, щоб всі пропорційно однаково сплачували до бюджету, а не так, як пропонують в нових законопроектах.

«Українці мають їздити на автомобіль української реєстрації, проте цього треба добиватись не змушуванням. Можна вводити дотації на електромобілі, дотації за утилізацію старих авто,… Є багато класних, економічних способів стимуляції відмовитись від “євроблях”», – сказавМихайло Катрук.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *