15-16 червня у Львові триватиме просвітницький проект «Чесна музика», який має закликати власників барів, ресторанів та готелів дотримуватися прав на музику, яка лунає в публічних закладах. Правники хочуть донести до підприємців, що за будь-яку музику, що лунає в закладі, потрібно платити. Про це сьогодні під час прес-конференції розповіли ініціатори проекту, передає кореспондент Львівського порталу.
Варто розуміти, що за будь-яку музику, яка лунає в барі, ресторані чи готелі потрібно сплачувати винагороди за авторське право. Проте цього у Львові дотримується менше 10 закладів. Для того, що підприємці знали, що порушують закон, Центр правової допомоги у сфері захисту прав інтелектуальної власності проводить просвітницьку акцію «Чесна музика».
«Базовою ідеєю проекту є забезпечення дотримання прав українських та іноземних авторів, виконавців. Львів є – європейське місто з великою кількістю туристів, закладів громадського харчування та фестивалів. І дотримання авторських прав є також однією з ознак європейськості», – пояснює правовий експерт Центру Андрій Волинець.
Просвітницький проект «Чесна музика» відбувається за сприяння Українського агентства з авторських та суміжних прав. На сьогодні це єдиний державний орган в Україні, який представляє інтереси світових авторів. Зараз вона представляє інтереси авторів з 123 країн світу. Серед них: Елтон Джон, Брітні Спірс, «Бітлз», тощо.
«Ми розглядаємо використання музики у закладах у правовому розрізі. На наш погляд, чесна музика – це музика, за яку сплачують винагороду для тих авторів, які її зробили і з допомогою якої суб’єкти господарювання отримують додаткові прибутки. Цей захід хоче донести до закладів харчування, що в процесі їх господарської діяльності вони включають магнітофони, телевізори, використовують музику, і навіть не орієнтуються, що вчиняють якесь правопорушення. Майже всі підприємці вважають, що ні за що сплачувати не треба, а якщо і треба, то не зрозуміло як і кому. Власне для цього ми й робимо цей просвітнецький проект», – розповів заступник керівника Центру правової допомоги у сфері захисту прав інтелектуальної власності Олександр Відєнєєв.
Правники Центру обійдуть 100 барів, ресторанів та готелів, в яких проведуть такі роз’яснювальні бесіди з керівниками, видадуть пам’ятки учасників заходу і, при потребі, нададуть безкоштовну консультацію стосовно правового аспекту захисту прав інтелектуальної власності.
«Ми не пробуємо застосовувати жодних санкцій. Ми хочемо просвітити всі суб’єкти господарювання. Є конституційний принцип: незнання законів не звільняє від відповідальності. І в цьому випадку, коли підприємці безкоштовно використовують музику несвідомо, їх все одно можуть притягнути до відповідальності. Оскільки Україна взяла курс на євроінтеграцію, ці процеси є незворотними. Рано чи пізно це почнеться дуже чітко контролюватись», – додав правовий експерт Центру Роман Салабай.
«Ми говоримо про те, що нам треба підтримувати вітчизняних виконавців, але ми не думаємо про те, звідки вони мають взяти кошти на свою розкрутку, на створення якісного продукту, якщо їх винагороди за авторське право становлять копійки. До прикладу, за 2015 рік Кузьма Скрябін отримав 34 гривні», – зазначив Андрій Волинець.
Варто розуміти, що Українське агентство з авторських та суміжних прав працює за комбінованим варіантом збивання цих гонорарів. Він розраховується від кількості посадочних місць в закладі громадського харчування: одне таке місце – це 26 гривень. Тобто, якщо в барі є 10 посадочних місце, то заклад має щомісячно сплачувати 260 гривень за використання музики. 50% зібраної з підприємств суми повинні йти правовласнику майнових прав, тобто виконавцю чи автору. Решта грошей йде на адміністрування цього процесу та до міського бюджету.