Конкуренція «АТ Механіка» та підприємства Дубневичів, пов’язана із Укрзалізницею, розпочалась ще у 2014 році. Ще тоді брати Дубневичі почали перешкоджати компаніям-конкурентам. Більше цього, нардепи навіть подавали позов до суду проти фірми, і наполегливо вимагали, щоб та припинила випускати таку ж продукцію, що й «КРТ». Про це в ефірі телеканалу ZIK розповів підприємець та представник компанії «АТ Механіка» Віталій Руденко.
«Наша історія почалась ще у 2014 році. Тоді, під час подій на Майдані, я вирішив, що ми маємо боротись за свою країну та право розвиватись у ній. Тоді ж «Механіка» подала заявку на тендер. Ми довго чекали на відповідь. Згодом, нам повідомили, що Укрзалізниця вже закупила рейкове скріплення. Проте, коли ми з’ясували як це сталось – дуже здивувались», – каже підприємець.
Віталій Руденко пригадує, що тендер оголошувався на гумово-технічні вироби, але за дивними обставинами Укрзалізниця придбала металеві скріплення.
«Був оголошений тендер на закупівлю гумово-технічних виробів. Під виглядом цієї закупки придбали металеве скріплення. Як згодом вияснилось, сталось це завдяки братам Дубневичам.
Достеменно не знаючи хто винен у ситуації, ми подавали заяви до правоохоронних органів на тему «гроші виділили на одне – а придбали інше». Аж тут наші стежки, із братами Дубневичами, переплелися. Вони, зрозумівши, що є певний супротив їхньої діяльності на залізниці, вирішили, що потрібно усунути конкурента», – говорить підприємець.
Віталій Руденко звертає увагу на позов Дубневичів на свого єдиного конкурента «АТ Механіка».
«Нам про позов навіть не говорили. Лише на стадії апеляції ми дізнались про всю ситуацію. Ми звернулись до Апеляційного суду, але він нічого особливого не побачив. Так само нічого не побачив Вищий Адміністративний суд», – каже представник «АТ Механіка».
Те, що відбувалось у Вищому Адміністративному суді, може говорити лиш про одне: корупція просякло все повністю, а в нас судової влади і органів влади не існує», – переконаний підприємець.
«Як я вже наголошував, обидва суди відбувались без участі «АТ Механіка». Але в касаційній інстанції, головуюча суддя, двічі переносила засідання. Робила вона це для того, щоб позивач вивчив свої ж матеріали справи. Очевидно, вони або не домовились про суму хабаря, або попросту Дубневичі не донесли всієї суми», – додає підприємець.
Раніше Львівський портал повідомляв, що на «Укрзалізниці» повний провал структурних реформ, через зацікавлених «друзів». Також стало відомо, що за підсумками 2016 року орієнтовна вартість закупівель ПАТ «Укрзалізниця» в компаній народних депутатів України Ярослава та Боглана Дубневичів складала близько мільярда гривень. Окрім того стало відомо, що «Укрзалізниця» планує порізати на брухт майже 15 тисяч вагонів.
Згодом стало відомо, що зловживаннями Дубневичів в «Укрзалізниці» займеться НАБУ. А сам Войцех Балчун визнав монополію Дубневичів на «Укрзалізниці» та перевів стрілки на НАБУ, прокуратуру і СБУ.
Після цього НАБУ дали доступ до документів залізниці для розслідування змови з Дубневичами.
Окрім того В. Омелян повідомив, що Дубневичі хочуть також розширити свій вплив на «Укравтодор»
Водночас ГПУ підозрює оточення Дубневичів у привласненні мільйонів «Укрзалізниці».