Чергове журналістське розслідування на тему штучної та неприродної монополії народних депутатів від БПП Ярослава та Богдана Дубневичів на державному концерні «Укрзалізниця» вкотре довело, що «поки Дубневичі прикриті міцним політичним дахом, їх бізнес на «Укрзалізниці» лише процвітатиме». Про це йдеться в програмі журналістських розслідувань ЦРУ на 24 Каналі.
«Хто живиться з «Укрзалізниці»: державна годівниця на мільярди для обраних. Держава в державі. Одне з найбільших державних підприємств країни, монополіст у сфері вантажних та пасажирських перевезень, річний обіг – 60 мільярдів гривень. Разом із тим кожен рік говориться про шалену збитковість «Укрзалізниці». Мова йде про мільярдні втрати. Де логіка?», – йдеться у програмі про корупцію, яка поглинула «Укрзалізницю».
Журналісти уважно вивчили фінансовий звіт компанії-монополіста, звернули увагу на сумнівні контракти і знайшли шпарину, крізь яку зникають державні гроші.
«Після отримання братами Дубневичами мандатів нардепів у 2014 році компанія «КРТ» починає одноосібно вигравати тендери «УЗ» на поставку спеціальних скріплень для залізничних колій. Якщо у 2012 році компанія «КРТ» мала «чистих» продажів на понад 700 млн грн., то у 2013-му (коли залізницю остаточно захопило так зване «донецьке» угрупування) продажі компанії впали майже вдвічі. А одразу після перемоги на виборах у 2014 році «Блоку Петра Порошенка» компанія братів Дубневичів наростила продажі до півмільярда гривень, а у 2015-му – вже на 1,2 мільярди. Схоже, поки Дубневичі прикриті міцним політичним дахом, їх бізнес на «Укрзалізниці» лише процвітатиме», – наголошується в розслідуванні.
Окрім того, за інформацією журналістів, «КРТ» проходить у справах про фіктивне підприємництво, ухилення від сплати податків та нецільове використання бюджетних коштів.
«Порушення – бачать, але до вироків справа не доходить», – йдеться у розслідуванні.
Раніше Львівський портал повідомляв, що на «Укрзалізниці» повний провал структурних реформ, через зацікавлених «друзів». Також стало відомо, що за підсумками 2016 року орієнтовна вартість закупівель ПАТ «Укрзалізниця» в компаній народних депутатів України Ярослава та Боглана Дубневичів складала близько мільярда гривень. Окрім того стало відомо, що «Укрзалізниця» планує порізати на брухт майже 15 тисяч вагонів.
Згодом стало відомо, що зловживаннями Дубневичів в «Укрзалізниці» займеться НАБУ. А сам Войцех Балчун визнав монополію Дубневичів на «Укрзалізниці» та перевів стрілки на НАБУ, прокуратуру і СБУ.
Після цього НАБУ дали доступ до документів залізниці для розслідування змови з Дубневичами.
Окрім того В. Омелян повідомив, що Дубневичі хочуть також розширити свій вплив на «Укравтодор»
Водночас ГПУ підозрює оточення Дубневичів у привласненні мільйонів «Укрзалізниці».