ОСТАННІ НОВИНИ

Мостиські митники причетні до незаконного ввезення авто – журналістське розслідування

|

Під прикриттям працівників митниць іноземці завозять в Україну десятки старих авто. В обхід відповідних платежів у державний бюджет перевезені машини одразу переходили до рук спритних ділків, після чого переважно йдуть на запчастини. Масштаби та цифри зловживань, згідно з документами, які подають журналісти видання Апостроф вражають. При цьому мова лише про один із сегментів роботи митних органів – ввезення в Україну автомобілів іноземцями на іноземних номерах.

Кордон машини

Згідно із законом, іноземець має право ввезти на територію України лише 1 транспортний засіб. Якщо він на ньому з часом не покинув територію України і ввозить інший (перший відповідно залишився на нашій території), то на нього має скластися протокол про порушення митних правил згідно зі ст. 481 МКУ зі стягненням 17 тис. грн штрафу.

Згідно з протоколом наради Державної фіскальної служби України від 16.09.2016 року № 26-ПК під головуванням в.о. заступника голови ДФС Мирослава Продана, який є в розпорядженні редакції, керівництво служби виявило масштабні зловживання та маніпуляції з даними, які вносяться до електронних журналів пунктів пропуску АСМО «Інспектор»…

З’ясувалося, що митники маніпулюють електронною базою, а державі наносяться мільярдні збитки…

Як працює схема?

Наприклад, на територію України заїжджає громадянин Польщі і подає документи до оформлення. Митник бере паспорт громадянина і технічний паспорт транспортного засобу, вносить дані громадянина у вищезгадану електронну базу. І якщо цей громадянин вже має ввезені на територію України транспортні засоби, то в системі спрацьовує автоматичний ризик «АСАУР». Він реагує на прізвище громадянина або серію чи номер паспорта. Що тоді робить «спритний» митник: видаляє прізвище цього громадянина, заносить в базу неіснуюче прізвище чи паспортні дані (залежно від того, як спрацювала програма ризиків). Потім повторно здійснює перевірку щодо «АСАУР» – цього разу програма не видає ризиків. Тоді він знову видаляє неіснуюче прізвище, вносить дані громадянина та успішно здійснює митне оформлення. Проте система влаштована таким чином, що всі ці маніпуляції залишають сліди. При перевірці митної бази видно всі кроки та втручання в систему, їх неможливо видалити. Це для прикладу, як історія перегляду веб-сторінок у Chrome і Mozilla Firefox, яку неможливо видалити.

Є також копія наказу Львівської митниці ДФС від 21 вересня 2016 року № 506 про проведення перевірки, про яку йшлося на нараді ДФС від 16 вересня 2016 року.

Як повідомив працівник митних органів ДФС, прізвище якого зі зрозумілих причин ми не називаємо, масштаби зловживань лише одного митного відділу на пункті пропуску «Мостиська», що у Львівській області, є просто вражаючими. Таким чином на митному пості «Мостиська» відділом митного оформлення № 4 (начальник відділу Піх А., заступник – Бідник О.) протягом лише 2016 року було здійснено пропуск понад 2 000 (!) таких автомобілів. За попередніми підрахунками, недобори до бюджету внаслідок діянь лише цього відділу становлять понад 34 млн грн (!) за період з 1 січня по 16 вересня 2016 року.

33

Відомі також прізвища інспекторів цього відділу, які оформляли транспортні засоби за цією схемою: Мироненко В., Прасулов О., Солоп Є., Крижко Д. та Лободзінська М. Також відомі «розцінки», за якими працювали ці горе-службовці: за «оформлення» одного транспортного засобу ці митники брали $300. При цьому громадянин Республіки Польща, який також є безпосереднім учасником схеми, отримував за ввезення авто $100.

30

У результаті перевірки були встановлені зведені дані щодо видалених записів про переміщення транспортних засобів за період з 1 по 16 вересня 2016 року з розбивкою на окремі митниці: 788 авто (!). І це дані лише за два тижні вересня (!):

31

Також є копія одного з документів перевірки, де міститься зведена інформація щодо кількості транспортних засобів, які знаходяться на митній території України з порушенням строків транзиту за період з 1 січня по 31 серпня 2016 року:

Як бачимо, за вісім місяців цього року – 11 220 автомобілів. А тепер згадаймо, які недобори до бюджету внаслідок діянь лише одного відділу митного поста «Мостиська» Львівської митниці? Понад 34 млн грн за дев’ять місяців цього року. А тепер порахуйте, скільки є митниць, в них – митних постів, а там – відділів та змін? І уявіть зведені масштаби розкрадань та зловживань на яких «наживаються» мільярди гривень…

З одного боку дивує, що митники, які спокусилися на участь у такій схемі, наперед знають, що їхні маніпуляції залишать сліди, і це буде виявлено. Проте, як наголосив наш співрозмовник, подібні перевірки вже здійснювалися минулими роками. І результати були аналогічні. Проте справи були «спущені на гальмах» на рівні правоохоронних органів, куди й скеровувалися матеріали перевірок. Зокрема в прокуратурах різних рівнів, включаючи Генеральну прокуратуру України…

За матеріалами видання “Апостроф”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *