Компанія Universum, що спеціалізується на дослідженнях у сфері брендингу роботодавця, у партнерстві з Міжнародним кадровим порталом HeadHunter Україна представила рейтинг «Найпривабливіших роботодавців України 2015». Результати дослідження демонструють, кому віддають перевагу українські студенти і професіонали, а також дозволяють виділити основні тенденції на ринку праці. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі центру hh.ua
«Соціально-політична й економічна криза в Україні серйозно ускладнила ситуацію на ринку праці як для молодих, так і для досвідчених спеціалістів. Якщо середній рівень конкуренції складає 6 спеціалістів на вакансію, то для молодих людей — це 11 претендентів на одну пропозицію роботи. У цих умовах для молодих людей найважливішим мотиватором є стабільність компанії та виплат зарплати, а також можливість професійного розвитку. За даними HeadHunter Україна, на вибір молодих спеціалістів також впливає атмосфера в колективі та наявність програм нематеріальної мотивації. Цього року дослідження дозволило виділити кілька важливих тенденцій, які допоможуть компаніям розробити і скоригувати стратегію бренду роботодавця», — розповіла Уляна Маслова, керівник Консалтингового центру HeadHunter Україна.
Складна політична й економічна ситуація посилює потребу працівників у стабільності. Під час дослідження учасників попросили розповісти, які слова асоціюються у них із «ідеальним роботодавцем». Найчастіше респонденти — як студенти, так і професіонали — використовували такі слова, як «стабільність», «надійність», «робота», «зарплата». Це свідчить про те, що працівники зараз високо оцінюють тих роботодавців, які надають можливість працевлаштування, не скорочують персонал, регулярно виплачують заробітну платню. Примітно, що у ролі асоціацій зі своїм поточним роботодавцем професіонали використовували багато негативних слів, зокрема «бюрократія», «безлад», «застій». Очевидно, перелічені асоціації пов’язані з незадоволенням людей їх нинішнім становищем, із депресивними настроями у суспільстві. Такі настрої є загрозливими для тих роботодавців, які, переживаючи складні часи, недостатньо турбуються про мотивацію і залучення співробітників. Але водночас решта компаній отримують шанс посилити свій бренд роботодавця і привабити найбільш талановитих працівників, незадоволених поточними умовами праці.
Студенти, на відміну від професіоналів, показують вищі очікування стосовно роботодавців. Першими за значущістю якостями роботодавців студенти назвали професійне навчання й розвиток, високий дохід у майбутньому й стійке фінансове становище. Для професіоналів найважливішою якістю роботодавця стала конкурентоспроможна базова ставка. Далі йдуть професійне навчання і розвиток, а також стійке фінансове становище. На відміну від професіоналів, які вже знайомі з поточною ситуацією на ринку праці, студенти демонструють завищені зарплатні очікування. Після завершення навчання вони претендують на зарплату в діапазоні від 3500 до 4000 грн.
Український ринок талантів загалом демонструє такі ж тенденції, що й ринки інших країн, які розвиваються, але переваги студентів ІТ-спеціальностей ближчі до заявлених їх західноєвропейськими ровесниками. Вони зацікавлені у дружній робочій атмосфері, високих доходах у майбутньому, професійному навчанні й розвитку. Оскільки ІТ-індустрія менше постраждала від кризи, а великі ІТ-компанії можуть запропонувати талановитим спеціалістам кращі умови й індексовані зарплати, студенти ІТ-спеціальностей почуваються більш упевнено, їхні запити вищі.
У студенток частіше є досвід мандрівок закордон. Це, ймовірно, зумовлено тим, що вони більш гнучкі й активні, та прагнуть побачити інші країни до того, як заведуть собі сім’ю і дітей, що може обмежити їх можливість мандрувати. Також частіше виїжджають закордон студенти економічних спеціальностей, на відміну від своїх ровесників технічних, природничих і ІТ-спеціальностей.
Які роботодавці стали найпривабливішими у 2015 році?
ТОП-10 серед студентів
|
Студенти економічних спеціальностей |
Студенти технічних/ природничих спеціальностей |
Студенти ІТ-спеціальностей |
Студенти гуманітарних спеціальностей |
1 |
|
|
|
|
2 |
Microsoft |
Microsoft |
Microsoft |
Міжнародні Авіалінії України |
3 |
L`Oréal Group |
Samsung |
Intel |
Microsoft |
4 |
Nestlé |
Intel |
GlobalLogic |
L`Oréal Group |
5 |
Philip Morris International |
Honda |
Luxoft |
Міжнародний аеропорт «Бориспіль» |
6 |
Міжнародні Авіалінії України |
Škoda Auto (Volkswagen Group) |
IBM |
Roshen |
7 |
Coca-Cola Hellenic |
Roshen |
Samsung |
Nestlé |
8 |
Samsung |
Міжнародні Авіалінії України |
Яндекс |
Samsung |
9 |
Procter & Gamble (P&G) |
Укрнафта |
EPAM |
LVMH |
10 |
Roshen |
Bosch |
HP |
Honda |
ТОП-10 серед професіоналів
|
Спеціалісти економічних спеціальностей |
Спеціалісти технічних/ природничих спеціальностей |
Спеціалісти ІТ-спеціальностей |
Спеціалісти гуманітарних спеціальностей |
1 |
|
|
|
|
2 |
Microsoft |
Siemens |
Microsoft |
L`Oréal Group |
3 |
L`Oréal Group |
Microsoft |
Luxoft |
Microsoft |
4 |
Roshen |
ДТЕК |
Ciklum |
Міжнародні Авіалінії України |
5 |
Nestlé |
Нафтогаз України |
GlobalLogic |
Nestlé |
6 |
Procter & Gamble (P&G) |
Samsung |
EPAM |
Coca-Cola Hellenic |
7 |
Міжнародні Авіалінії України |
Škoda Auto (Volkswagen Group) |
IBM |
Міжнародний аеропорт «Бориспіль» |
8 |
Coca-Cola Hellenic |
Bosch |
Intel |
Roshen |
9 |
Samsung |
Roshen |
Яндекс |
Procter & Gamble (P&G) |
10 |
EY (Ernst & Young) / Philip Morris International |
General Electric |
Cisco Systems |
Philip Morris International |
Основу рейтингу складає дослідження, під час якого було опитано понад 3 тис. українських студентів і понад 12 тис. професіоналів. Основна мета дослідження — виявити, які роботодавці є найбільш привабливими і чому, а також які кар’єрні вподобання студентів і професіоналів в Україні.
З повними результатами рейтингу ви можете ознайомитися тут.
Фото: shnick.com.ua