У Карпатах завершуються підготовчі роботи до будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю – вони виконані вже на 90%, а закінчити їх планують восени.
Врізка тунелю розпочнеться після затвердження проекту Кабінетом Міністрів України. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.
За словами начальника відокремленого відділу з будівництва Бескидського тунелю Володимира Харлана, спорудження Бескидського тунелю вестиметься безперервно у три зміни, відтак сформовано достатній запас будівельних матеріалів. Для будівництва тунелю буде використано понад 81 куб. метр бетону та понад 7 тис. тонн армованих конструкцій. Будматеріали постачатимуть українські виробники.
Залізничники облаштовували склади для піску, щебеню, змонтували ємності для зберігання цементу. Утворено склад вибухових речовин, за допомогою яких відбуватиметься проходження гірської породи. Підвозитимуться матеріали дорогою, яку проклала Львівська залізниця. Крім того, буде споруджено 300 м бетонного покриття до відвалу гірської маси з пройденого тунелю. Натомість генпідрядник завершуватиме прокладання 150 м дороги до порталу. На виконання цих робіт знадобиться приблизно місяць.
Для прокладання доріг використовуються залізобетонні плити і лотки, виготовлені на залізничному заводі залізобетонних конструкцій і будівельних деталей. Для доставки великогабаритних і сипучих будівельних матеріалів залізничники проклали до станції Бескид три під’їзні колії загальною протяжністю 959 м. Таким чином надходження вантажів не стане на заваді звичному руху поїздів.
Одночасно залізничні будівельники виконують підготовчі роботи для істотного зменшення радіуса кривої на найвищій точці перевалу — «обтесують» схил гори. Тут буде вибрано 40 тис. м3 ґрунту і прокладено залізничну колію, якою поїзд зможе рухатися зі швидкістю 70 км/год, що значно більше, ніж зараз.
Фахівці компанії-генерального підрядника розповіли про непросту технологію проходки тунелю, яку потрібно буде застосувати. Спочатку заплановано пройти половину тунелю, а потім спуститися до рівня, на якому буде прокладена колія, і зворотнім ходом освоїти нижню частину. Після цього виконають її монолітну обробку. Щоб розпочати ці роботи, спочатку облаштували колектор для річки Опірець, що протікає з гори повз місце, де буде тунель. Таким чином вона не становитиме загрози, бо не розливатиметься після сильного дощу і танення снігів.
За підрахунками фахівців, для проходки тунелю і закріплення нижнього та верхнього склепінь знадобиться 960 днів. Інженерна споруда довжиною 1 тис. 800 м і діаметром майже 11 м пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Внутрішні роботи виконуватимуть залізничні підрозділи, зокрема, вони прокладуть колії, мережі зв’язку тощо.
Новий тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту.