ОСТАННІ НОВИНИ

"Горбатий Запорожець" святкує 52-річчя

|

22 листопада 1960 з конвеєра Запорізького заводу “Комунар” на Україні, який пізніше був перейменований в “Запорізький автомобілебудівний завод”, зійшла перша промислова партія автомобілів “Запорожець” – ЗАЗ-965, передає УНН.

Зразком для цього “народного автомобіля” послужив італійський “FIAT 600”, розроблений талановитим конструктором Данте Джакоза. Перекроєний і “доведений до розуму” конструкторами Московського заводу малолітражних автомобілів (майбутній АЗЛК), “горбатий”, як його називали в народі, вийшов в цілому міцним і економічним, мав хорошу прохідність, пристойною завантаженість ведучих коліс і невелику власну масу.

Коштував перший “Запорожець” в той час 1 200 рублів, і перша партія машин в мить розійшлася.

Досить швидко радянський “народний” автомобіль здобув славу невибагливого і ремонтопридатного автомобіля. До речі, відома машина була не тільки в СРСР, а й за кордоном, де вона продавалася під брендом “Yalta”. На цій же базі завод став випускати і так звані “інвалідки” – модифікацію ЗАЗ зі зміненими механізмами управління.

Реклама партнерів

“Горбатий Запорожець” випускали в первісному вигляді аж до 1962 року, а далі ця машина була модифікована в інші модельні ряди. 19 вересня 2008 Запорізький автозавод завершив випуск автомобіля ЗАЗ-1103 “Славута” – останнього нащадка “горбатого” ЗАЗ-965. Припинити виробництво “запорожця” змусили автовиробника екологічні вимоги Євросоюзу, в який прагнула потрапити Україна.

 

Фото: Львівський портал

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.