Після того, як два тижні тому на світанку з однієї з кав’ярень Львова зникла вивіска, власники магазинів та інших закладів у центрі міста побоюються, що з їхніх фасадів теж пропадуть рекламні написи. Причому, на їхню думку, це можуть зробити абсолютно безпідставно. Ось уже кілька років встановлення вивісок у Львові регулює КП «Адміністративно-технічне управління», але поки що гармонізувати наявні вивіски з історичним середовищем комунальникам не вдалося. Ба більше, таке враження, що підприємство не завжди працює з користю для міста. Про це свідчить ситуація, яка склалася навколо кав’ярні «Соната», що на вулиці Валовій у центрі Львова. Комітет підприємців Львівщини обурений свавільними діями КП «Адміністративно-технічне управління».
— 1994 року на фасаді нашої кав’ярні було встановлено естетично оформлену вивіску українською мовою, — розповідає «Газеті» Лілія Бойко, директор «Сонати», з фасаду якої зняли вивіску. — Вивіску було встановлено згідно з чинним на той момент законодавством і відповідно погоджено. 25 травня цього року несподівано я отримала попередження про демонтаж вивіски як самовільно встановленої.
Звернулася в КП «Адміністративно-технічне управління», аби з’ясувати, які зауваження висувають до вивіски. Мені відповіли, що зауважень немає, але на неї слід робити документи. Мене це, м’яко кажучи, здивувало, бо процедура встановлення вивісок, затверджена 2005-го, не поширюється на відносини, які виникли сімнадцять років тому. Закон не має зворотної дії, тому робити цього я не зобов’язана. До того ж, слово «проект» передбачає розробку певної речі, а нашу вивіску вже давно виготовлено.
За словами пані Лілії, півроку КП нічого не повідомляло. Й ось 8 грудня вивіску фактично «викрали» працівники «Адміністративно-технічного управління» ЛМР. При цьому, за словами Л. Бойко, порушено процедуру демонтажу вивісок, що її прописано в «Порядку встановлення вивісок у Львові».
— Не було повідомлено про демонтаж, не складено жодного акта виконаних робіт, хоча вивіска коштує не одну тисячу гривень, не зроблено фотофіксації до і після демонтажу. Натомість на старій серветці працівники КП написали свій контактний телефон і пішли геть, — додає пані Бойко.
Однак на сьомий день на адресу кав’ярні надіслали лист із повідомленням про стягнення коштів через суд із додатковим відшкодуванням за кожен день зберігання вивіски, що також суперечить чинному законодавству. Складається враження, що про «Порядок встановлення вивісок» і, зокрема, процедуру їх демонтажу компетентні особи взагалі не знають.
ГО «Комітет підприємців Львівщини», членом якої є Лілія Бойко, майже в повному складі (а це близько двадцяти власників бізнесу у Львові; загалом до КПЛ входять 33 підприємці) прийшов на зустріч з Інною Свистун, керівником КП «Адміністративно-технічне управління».
— Ми не демонтуємо вивіски зухвало і без попередження, на нас покладено відповідальність, ми її виконуємо. Можливо, наші працівники написали свої контактні номери телефонів на серветці, бо не мали іншого паперу. В жодному разі це не можна розцінювати як офіційний документ, — повідомила І. Свистун.
На запитання про те, чому не було оформлено документів відповідно до законодавства, підприємці чіткої відповіді не дочекалися.
— Наші працівники мали право демонтувати о восьмій годині ранку. Ми намагаємося зрозуміти кожного власника вивіски, для поліпшення своєї роботи створили робочу групу, до якої входять представники «Адміністративно-технічного управління», — додала пані Свистун.
На запитання, чому акти не надіслали поштою рекомендованим листом, керівник КП припустила: мовляв, наша пошта погано працює. Відтак підприємці не отримали відповіді практично на жодне зі своїх запитань!
З огляду на те, що Львів рясніє англомовними вивісками, а кожен напис українською мовою виглядає радше як виняток, члени КПЛ зауважують: грубі порушення законодавства про державну мову ніхто не помічає і не поспішає демонтувати вивіски та встановлювати законність дій їх власників.
Відтак у підприємців складається враження, що головне завдання КП «Адміністративно-технічне управління» — не навести лад із вивісками, а стягнути якнайбільше грошей із підприємців чи то за «проект» уже існуючих вивісок, чи то за їх демонтаж, чи то за зберігання.
Отож підприємці запитують: чи потрібно нам таке управління, яке не розуміє суті своєї роботи?
Ірина Ковальчук
«Львівська газета», 24 грудня