На допомогу дітям з особливими потребами прийшли провідні спеціалісти з Німеччини. Вже на протязі тижня у Львівській міській комунальній дитячій клінічній лікарні на Пилипа Орлика, 4 перебуває делегація медиків та освітян з міста Ерфурта. Вони навчають львівських лікарів та педагогів нової методики роботи з потребуючими дітьми в рамках проекту «Створення та апробація міждисциплінарної та інтегративної моделі надання допомоги дітям з особливими потребами у Львові».
Зокрема, нова методика, яку пропонують німецькі колеги, полягає у поєднанні двох систем роботи з потребуючими дітками – медичної та освітньої.
Як розповів сьогодні під час прес-конференції головний лікар дитячої клінічної лікарні Дмитро Квіт, працювати з новою методикою навчилося вже 19 львівських спеціалістів. У рамках цього проекту, учасники були поділені на три робочі групи. Одна з груп, яка орієнтувалася у галузі медицини, працювала у Львівській міській дитячій клінічній лікарні. Інша група, що спеціалізувалася у галузі освіти, працювала у дошкільному навчальному закладі №75 та у навчально-реабілітаційному центрі «Джерело».
«На сьогодні, нам важливо інтегрувати діток з вадами у здорове середовище, так як це робиться закордоном. Нова система, яка полягає у поєднані освітньої та медичної підходів дасть надзвичайний результат. Головне, нам потрібно працювати синергічно та паралельно і в цьому нам допомагають колеги з Німеччини», – сказав Дмитро Квіт.
За його словами, наприкінці цього року на базі їхньої дитячої лікарні буде створене стаціонарне реабілітаційне відділення – Центр реабілітації дитячої неповносправності.
«Це відділення нам дуже необхідне. Цю програму нам запропонували німецькі партнери ще пів року тому. Була підписана трьохстороння угода між львівською медичною, освітньою та німецькою сторонами. Програма розрахована на три роки», – повідомив Д. Квіт.
Водночас, керівник проекту надання допомоги дітям з особливими потребами доктор Фрідеман Шульц розповів, що суть роботи реабілітаційного відділення буде полягати у методиці Войта, яка дозволяє на ранньому етапі життя продіагностувати, виявити та попередити фізичні відхилення у немовляти. Він розповів, що за цією методикою Німеччина працює вже 39 років і досягла значних результатів.
«Наша головна мета – це допомогти дитині, виявити фізичні вади від її народження, інтегрувати її у здорове суспільство, також це і робота з батьками. На сьогодні, головне змінити ставлення та думки українців щодо дітей з особливими потребами», – додав доктор Шульц.
З боку освітньої галузі, німецькі спеціалісти пропонують львівським освітянам методику Монтессорі. Методика полягає в інтеграції потребуючої дитини у групу здорових дітей, де вчитель безпосередньо не виконує функції педагога, а є лише спостерігачем, який контролює процес навчання. Цією методикою, зокрема, успішно користується у Львові дошкільний навчальний заклад №75 та навчально-реабілітаційний центр «Джерело».
Львівський портал