Дуже дорогий старенький трамвай

Львівський портал

|

Міська влада Львова вкотре показала своє вміння нераціонально, проте з користю для окремих осіб, використовувати бюджетні кошти. Цього разу скандал розгорівся довкола купівлі вживаних німецьких трамваїв. За інформацією контрольно-ревізійного управління у Львівській області, під час придбання трамваїв комунальне підприємство «Львівелектротранс» переплатило посередникам майже 4,5 млн. грн. Головним же лобістом такої закупівлі «беушного» транспорту був міський голова Львова Андрій Садовий.

Зокрема, КРУ з’ясувало, що «Львівелектротранс» підписав угоди на поставку товару з двома українськими ТзОВ. Товариство №1 придбало 22 трамвайні вагони у закордонних фірм міст Ерфурт та Гера (Німеччина). А товариство №2 придбало трамваї у семи підприємств-посередників. Кожне підприємство з цього ланцюжка отримало економічну вигоду від даних операцій, що сприяло збільшенню вартості товару. Внаслідок такого посередництва вартість придбаних трамваїв зросла майже на 4,5 млн. грн.

Загалом для оновлення рухомого складу «Львівелектротрансу» з міського бюджету було виділено 10,6 млн. грн.

У самому ж «Львівелектротрансі» не вбачають жодного криміналу чи порушень у тому, що трамваї були закуплені у посередників. Навпаки, директор підприємства Андрій Федоренко мало не гордиться тим, що «Львівелектротранс» нічого не купує напряму. «Все, що купується в Україні, в тому числі все, що купує «Львівелектротранс», купується у посередників. Ми рейки купуємо в посередників, автомобілі купуємо у посередників, ми все купуємо у посередників. Для того й існують торгівельні фірми», – наголосив у коментарі «Львівському порталу» Андрій Федоренко.

Доволі дивною у цій ситуації є позиція міської влади. Адже за використанням бюджетних коштів комунальними підприємствами мало би стежити управління контролю та аудиту. «У нас є управління контролю та аудиту, яке очолює пані Юрейко. Це спеціальна служба «наближена до імператора», яка би мала усе це діло із закупівлею трамваїв через посередників «розкопати» і попередити та запобігти цьому. Це не так важко», – переконаний депутат Львівської міської ради, член бюджетної комісії Юрій Кужелюк.

Відтак мимоволі схиляєшся до думки, що або ж відповідне управління (а відтак і керманич виконавчих органів міста Андрій Садовий) знало про усю цю трамвайну оборудку із посередниками, проте з тих чи інших причин не вжило відповідних заходів, або ж проблема у банальній непрофесійності виконавчих органів.

Голова бюджетної комісії Львівської міської ради Андрій Стецьків переконаний, якщо факти, виявлені КРУ щодо закупівлі трамваїв, є дійсними, то виконавчий комітет і міський голова повинні вжити відповідних заходів щодо тих керівників, які допустили нецільове використання коштів у таких великих розмірах. «А відповіді контролюючі органи – прокуратура та інші – повинні відкрити провадження відповідно до чинного законодавства. Понад те потрібно звернути увагу на діяльність управління контролю та аудиту Львівської міської ради», – наголошує Андрій Стецьків.

Наразі депутати Львівської міської ради хочуть побачити документи, на підставі яких КРУ зробило висновок про нецільове використання коштів, позаяк йдеться про доволі кругленьку суму – за курсом минулого  року це був майже мільйон доларів.

Водночас, пригадуючи голосування у міський раді за ухвалу про закупівлю трамваїв, Юрій Кужелюк зазначив: «Я пам’ятаю, як це питання «пропихалося», мовляв, давайте купимо ці трамваї, бо у нас їх забере Вінниця…Було дуже велике бажання купити ці трамваї зі сторони виконавчих органів і міського голови».

За інформацією КРУ у Львівській області, тепер належну оцінку проведеним операціям мають дати правоохоронні органи.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *