ОСТАННІ НОВИНИ

Як боротись зі спекою у потягах

|

Загальна температура повітря в вагонах класу люкс та купе відповідно до законодавства має бути не більше 26 градусів за Цельсієм, а в плацкартних вагонах повинна працювати вентиляція. Про це йдеться у матеріалі LB.

Дізнатись температуру у вагоні можна за допомогою термометра, який має висіти у кожному вагоні. В плацкартних вагонах градусник розташований зверху, біля місця №2, в купейних – висить посередині вагона. Якщо термометра немає – залишайте скаргу в книзі скарг, що розташована у начальника поїзда і в штабному вагоні.

Відповідно до додатку 6 Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, у всіх вагонах класу купе та люкс кондиціонування є базовою послугою (тобто, обов’язковою). У регіональних експресах кондиціонер має бути встановлений лише в першому класі. В плацкартних вагонах обов’язково має працювати вентиляція.

Відповідно до Державних санітарних правил та норм гігієни транспорту:

п. 2.4. … Вентиляція, а у вагонах із кондиціонуванням — кондиціонери повинні бути ввімкнуті влітку за 30 хвилин до посадки пасажирів в вагон; взимку вмикається тільки вентиляція.

п.3.6. На шляху прямування, а також під час подачі поїзду під посадку в зимовий час, перехідний період температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні +20° +/-2° , а влітку +24° +/-2° (тільки у вагонах, де є кондиціонери).

Тобто, відповідно до даних правил температура повітря літом у вагонах класу купе та люкс має бути не більше 26 градусів. Разом з тим, «Укрзалізниця» не завжди дотримується правил, тому далеко не у всіх вагонах класу люкс і купе є кондиціонери.

Що робити, якщо у вашому вагоні немає кондиціонерів взагалі? Або кондиціонери є, але вони не працюють?

Йти до начальника поїзда, вимагати книгу скарг, куди записати скаргу та (або) вимагати переведення в вагон з кондиціонуванням. Потім, по приїзду до пункту призначення, продублювати скаргу на гарячі лінії УЗ.

А що робити пасажирам плацкартних вагонів? Помирати, тліючи у вагоні, чи вибити вікно, як нещодавно зробили працівники Маріупольського депо?

На жаль, Державні санітарні норми і правила не встановлюють граничну температуру для вагонів другого (плацкартні вагони) та третього (загальні вагони) класу. Фактично відсутні норми обмеження температури літом, але має працювати вентиляція – яка рятує, щоправда, лише вночі або ввечері. Разом з тим, далеко не у всіх вагонах навіть вентиляція працює, а де і справна – провідники не хочуть її включати. Як перевірити, чи працює вентиляція? На стелі ви маєте побачити решіточки. Простягніть туди руку і відчуйте, чи дує звідти повітря. Якщо дує – то вентиляція включена, якщо не дує – тоді виключена, вимагайте у провідника її включити. У випадку відмови – підходьте до начальника поїзда і вимагайте книгу скарг. Як правило, після цього у вагон направляють електромеханіка, який і запускає в роботу вентиляцію.

Якщо ж вас дуже просять не записувати скаргу в книгу скарг, пригощають чаєм або перевели в інший вагон, де прохолодніше – є гарячі лінії УЗ, де варто залишити звернення – при цьому вказавши, що до провідників немає претензій, адже за це відповідають робітники депо.

А взагалі на залізниці варто запам’ятати простий і дієвий алгоритм скарг:

Провідник-начальник поїзда з книгою скарг-відео\фото фіксація та скарги на гарячі лінії УЗ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *