Львів’янин, який отруївся в їдальні УКУ, про те, як представники холдингу «Фест», який обслуговує цей заклад харчування, запропонували йому у якості компенсації «бофони»:
«26-го жовтня вранці занесло мене в їдальню УКУ, яка фактично належить компанії Fest Lokal і нею ж обслуговується. Ближче до вечора почало крутити живіт, до ночі піднялася температура і з’явилися всі симптоми харчового отруєння. Якщо не вдаватися в подробиці, то 27-го жовтня я поступив у відділення Львівської комунальної інфекційної лікарні з температурою 42 і підозрою на сальмонельоз.
На місці з’ясувалося, що таких, як я, ще близько шести чоловік, за наступні два дні ця цифра зросла до порядку дюжини постраждалих зі схожою симптоматикою.
Що примітно, всі ці люди в період 26-го і 27-го жовтня харчувалися в тій самій злощасної їдальні Феста. Або в УКУ називають її – трапезна.
Фактично маємо на обличчя факт масового харчового отруєння, що підпадає під ч.1 ст.325 (щодо запобігання інфекційним захворюванням та масовим отруєнням) КК України.
Забігаю вперед, скажу, що у всіх відомих мені отруїлися в той період в фестівській їдальні підтвердився діагноз сальмонельоз з його прекрасної симптоматикою.За час перебування в лікарні, в паузах між прийомом антибіотиків, крапельницями, аналізами крові з вени, пальця і мазками з дупи, до нас приходили журналісти, санепідеміологи і, звичайно ж, дуже стривожені представники компанії! Fest Lokal.
З переляканими очима вони пропонували допомогу, питали, чи маємо ми до них якісь претензії і просили не озвучувати такі міліції, якщо та прийде. Мовляв, ми вам все компенсуємо, не переживайте.
І ось тут починається найцікавіше. Після того, як у мене офіційно підтвердився діагноз, лікування, повторного посіву і новин про те, що воно пройшло успішно, я почав спілкуватися з юристом компанії Віталієм.
Цей період тривав близько двох тижнів. На першій зустрічі Віталій чесно компенсував мені витрати на лікування (сума не така вже й велика, але не суть важливо). І коли зайшла розмова про те, як же бути з двома тижнями викресленими з життя, мені пропонують компенсацію бофонами. Бофонами, Карл!
Якщо ви не в курсі, то Локаль мають свою програму лояльності – карти, на які накопичуються бонусні бали при розрахунку всередині мережі. Ці бонусні бали і називаються бофонами. Їх можна витрачати на оплату їжі в фестовскій ресторанах і, наскільки мені відомо, в магазинах мережі. На алкоголь, до речі, їх дія не поширюється.
А тепер уявіть ситуацію – ви тільки що отруїлися в одному із закладів мережі, після чого провели п’ять діб на поштовху, а в якості компенсації вам пропонують піти ще поїсти там же. Класно?
А представники компанії вирішили, що може прокотить – логічно, що для них це економічно більш вигідне рішення. Справа не в тому, що я в принципі вкрай рідко ходжу в закладу Фесту і нічого не купую в їх магазинах по тій простій причині, що їх поруч з моїм будинком немає. Справа в самому підході – так ось прийти і ще повитірать про тебе ноги.
Природно я чемно відмовився. На що юрист сказав, щоб я озвучив своє бачення вирішення проблеми. Йому або їх HR-у Наталії Maziar, з якої я теж спілкувався з мого випадку, і з якою ми знайомі на рівні “привіт-пока”.
11-го листопада, в особистому фейсбук-листуванні я озвучив своє бачення вирішення конфлікту у вигляді невеликої фінансової компенсації. Після чого Наталя раз відписала мені, що озвучить всі начальству і скоро повернеться з відповіддю.
14-го листопада ввечері у нас відбувся телефонний дзвінок, в якому Наталя сказала, що передала всі Дмитру Герасимову (один із співвласників мережі) і найближчим часом буде промовляти результат.
Після цього вона припинила виходити зі мною на контакт, не відповідала в месенджері і не брала слухавку.
В результаті, в четвер, 17-го листопада, я додзвонився до юриста Феста. У нас відбувся, короткий, але, м’яко кажучи дивна розмова, результатом якого і є цей текст.
На моє запитання, що відбувається, мені відповіли, Фест не готовий говорити, ні про жодну компенсацію не може бути і мова, хіба тільки на лікування, якщо ще буде.
Тоді я сказав, що по-перше, щоб сказати це не треба було чекати мого дзвінка і морозитися три дні, що це банальне неповагу. На що отримав відповідь від юриста, що це я виявив неповагу, запросивши компенсацію за втрачене здоров’я і час, і вони взагалі не розуміють суть моїх претензій. Після чого наша розмова припинився.
Тобто в свідомості компанії Фест, якщо ти поїв в їхньому закладі і зловив сальмонельоз, після чого випав з життя, своїм станом поставив на вуха рідних і близьких, які не спали ночами, щоб допомогти тобі, брали відгули на роботі, а потім просиш у винуватців “торжества” хоч якось це компенсувати – ти проявляєш неповагу. Такі ось справи.
До цієї розмови я абсолютно спокійно ставився до ситуації. Я прекрасно розумію, що від такого ніхто не застрахований і таке могло статися де завгодно (правда, в фестовскіх закладах це вже другий випадок масового отруєння на сальмонельоз за останні півтора року).
Всяке буває. Накосячілі, вибачся, виправ помилку, будь людиною і старайся більше, щоб таке не повторювалося. Але після описаної вище ситуації я розумію, що все це не про компанії Fest Lokal, де мінімізація витрат стоїть вище будь-якої честі і поваги не те що до клієнтів, банально до людей.
Вони можуть багато розповідати про те, як вони допомагають будувати нову країну, почали з себе і ось цю всю “соціальну відповідальність”, але коли доходить до подібних випадків, безжальної корпоративній машині глибоко насрати і на цю країну і на її жителів. Майже впевнений, що якби повторилася така ситуація з іноземцем, дії компанії були б кардинально іншими.
Така ось історія.
Цей текст написаний не для того, щоб “помститися” компанії або її представникам, виплеснути злість, яка насправді не злість, а банальне розчарування. Якраз навпаки – я хочу попередити її всіх поточних і майбутніх клієнтів.
Знайте, на що ви можете розраховувати, якщо раптом отруїтеся в будь-якому з десятків закладів холдингу Хуево емоцій! Fest.
Тому, будь ласка, максимально розповсюдьте цей пост. Цій країні потрібно більше бізнесів з людським обличчям, а не навпаки.
На логічне запитання про компенсацію через суд відповім – в нашій законі дуже розмито поняття моральної шкоди, воно фактично не доказовою. Юристи компанії це прекрасно знають, тому і поводяться так по-хамськи. Максимум, що я можу це викинути час і гроші на суднову тяганіну, яка з імовірністю в 99% ні до чого не приведе.
UPD раз в коментарях запитали, які заклади входять в мережу, нижче наводжу список, який не дасть бренду уникнути знеособлення:
– Реберня під Арсеналом
– Львівська копальня кави
– Криївка
– Мазох кафе
– Перша львівська грільова ресторан м’яса і справедливості
– Під Золотою Розою
– Пошта на Друкарській
– Форель хліб і вино
– У Діани на Ринку
– Гасова лампа
– Дім легенд
– Лівий берег
– Львівська майстерня шоклоладу
– Львівські деруни
– Кав’ярня Ворота
– Театр пива Правда
– Зеник Митник
– П’яна вишня
– Найдорожча ресторація Галічний
– Фест РЕПАБЛІК клаб».
Нагадаємо, що 27 жовтня до Львівської обласної інфекційної лікарні поступили люди, з симптомами гострої кишкової інфекції. Постраждалі харчувалися в «Трапезній» УКУ. Згодом кількість осіб, що отруїлись у «Трапезній» в УКУ зросла до 18 чоловік»