ОСТАННІ НОВИНИ

Мінімалка розбрату

Євгенія СІНЬКОВА, Львівський портал

|

Розмови та перипетії навколо львівських таксі, а також щодо появи міжнародних «Яндекс.Таксі» та Uber не вщухають, а набирають все більших обертів. Місцеві перевізники навідріз не хочуть ділити ринок з чужими компаніями, висуваючи владі свої вимоги. Головними питаннями досі залишаються законність іноземних сервісів перевезення та внесення змін до законодавчих документів, які регулюватимуть роботу таксистів. Після акції протесту під стінами ЛОДА львівських таксистів, робота іноземних компаній почала викликати запитання. А їх присутність у Львові місцеві перевізники навіть не розглядають.

Львівський портал з’ясовував, які вимоги висувають львівські таксисти, чому вони навідріз відмовляються розділити ринок таксі з іноземними компаніями, а також як на такі дії реагують міжнародні сервіси «Яндекс.Таксі» та Uber?

Як зазначив на зустрічі з журналістами Голова профспілки таксистів у Львівській області Ігор Михальський, сьогодні таксисти вимагають до себе ліберального ставлення з боку влади. З однієї сторони, вони хочуть заробляти максимум і при цьому нічого не платити у місцевий бюджет. А з іншої сторони, нові міжнародні компанії пропонують IT-технології, розвиток, безпеку перевезення та ін. Тому виникла така хаотична ситуація, в яку влада з певних міркувань не втручається. Таксистів звинувачують в тому, що вони нелегали, бо нічого не платять, а пасажири у свою чергу не застраховані.

«Влада повинна зробити справедливе податкове навантаження, упорядкувати ринок таксі. Оштрафувати таксиста сьогодні неможливо, бо в законодавстві цього не прописано. У Верховну Раду подано проект закону  №3107, в якому вказані кримінальна, моральна, фізична відповідальність таксистів, а також оподаткування їх діяльності. Основна вимога закону – захист свого бізнесу. Якщо буде закон, то інші компанії перевізників повинні будуть також отримати дозвіл»,   – розповів Ігор Михальський.

Він також наголосив, що після появи на ринку таких іноземних компаній, як «Яндекс.Таксі» та Uber, замовлення таксистів у Львові зменшилось на 40%.

«На українському ринку таксі не потрібні інші фірми, а тим більше з російської сторони. Ми однозначно проти, і якщо потрібно, то повстануть всі таксисти України, і ми зробимо акцію. Якщо вони сюди прийшли, то їх хтось просуває. На ринок не має ніхто входити, поки цей ринок не буде врегульований на законодавчому рівні», – додав він.

У свою чергу, представники міжнародної компанії Uber не вбачають жодного сенсу в бойкотах й наголошують, що такі дії першочергово шкодять власникам місцевих фірм.

«Я не розумію бойкотування, яке полягає в тому, щоб людина не їздила і не працювала. Uber водіям платить кошти, водії, які їздять, отримують досить непогані гроші. А всі бойкоти – удар по власниках фірм, але не по водіях. Водій може вибрати будь-якого оператора і працювати», – розповів Сергій Білецький, партнер міжнародної компанії Uber.

За його словами, закріплення на законодавчому рівні усіх прав та обов’язків таксистів поставить усіх в однакові умови.

«Якщо буде закон, то будемо читати і робити так, як пише закон. Якщо взяти таксі України, то все це є неофіційною структурою по суті. Це – диспетчерська служба, яка сидить у кімнаті, і все. Якщо законодавчо все налагодиться як належно, і всі будуть в однакових умовах, то це буде добре. Але це повинно бути зроблено грамотно: наприклад, таксі має їздити з шашечками чи з жовтими номерами, в кожного повинна бути ліцензія, кожен повинен платити податок. Якщо так зроблять, то буде добре, а якщо ні, то побачимо, як далі діяти», – зазначив пан Білецький.

Мабуть найгірша ситуація склалася з «Яндекс.Таксі» у Львові, адже почувши про прихід компанії з російським корінням, місцеві перевізники почали організовувати акції протесту, щоб всіляко сприяти припиненню їх роботи.

Представники компанії стверджують, що «Яндекс.Таксі» не планує припиняти свою роботу, а продовжуватиме у звичайному режимі.

«Яндекс.Таксі надає місцевим таксопаркам програмне забезпечення, яке з’єднує водіїв з пасажирами. Ми працюємо у повній відповідності із законодавством України. Тож немає жодних підстав для того, аби сервіс припиняв роботу», – зазначила Ольга Гриценко, представник компанії «Яндекс.Таксі» в Україні.

Перевагою їх роботи, за словами пані Ольги, є використання технологій Яндекса – Карт, Заторів, Навігатора, що дозволяє розрахувати відстань до клієнта й побудувати оптимальний маршрут, об’їхавши затори. Саме це робить поїздки в рамках сервісу швидшими та комфортнішими.

«Виклик автоматично пропонується водіям, що знаходяться найближче до пасажира та при цьому мають найвищий рейтинг. За рахунок цього ми мінімізуємо час подачі автомобіля, «холостий» пробіг та витрати палива. Це дозволяє водіям робити більше поїздок на день, саме тому вартість поїздки є більш прийнятною для пасажирів», – заявила вона.

Що ж стосується прийняття відповідного закону про легалізацію ринку таксі в Україні, зокрема й у Львові, то компанія «Яндекс.Таксі» жодним чином не заперечує.

«Ми вітаємо легалізацію та цивілізованість ринку таксі. Більш того, ми їй сприяємо, адже згідно з умовами співпраці між ТОВ «Яндекс.Таксі Україна» і диспетчерською службою або таксопарком останні повинні повністю дотримуватися законодавства України» , – додала Ольга Гриценко.

Як не крути, але сьогодні ринок таксі (зокрема й у Львові) не відзначається найкращими рекомендаціями з боку пасажирів: зависокі ціни за проїзд, незадовільний технічний стан авто, хамовитість водіїв чи постійна відсутність машин «у вашому районі». Така невпорядкованість й хаотичність призводить до того, що змінювати нічого не хочуть, але й чужих – не пускають. Лише перекладають проблеми з одних плечей на інші. У той же час, найхитріші місцеві таксисти уже підпрацьовують у «ненависних» компаніях конкурентів… Тому надважливим завданням постає врегулювання ринку таксі, його легалізація на законодавчому рівні, а не перетягування канату: хто має право працювати, а хто ні.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.