За пів року, як в усьому громадському транспорті Львова впровадили безготівкову оплату проїзду, ще 19% пасажирів продовжують платити готівкою в руки водію. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської міської ради.
За даними мерії, збезготівковий спосіб оплати вже обрали для себе 81% пасажирів. Зокрема, 65% мешканців валідує проїзд загальними та персоналізованими ЛеоКарт, а 16% – банківськими картками. Наразі готівковий спосіб оплати в громаді використовує лише 19% пасажирів.
Загалом за пів року у громадському транспорті міста зареєстровано понад 50 млн поїздок.
Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило зауважує, що детінізація у сфері перевезень та зменшення обігу готівки у транспорті є основними перевагами від впровадження е-квитка.
«Всі поїздки у громадському транспорті обліковуються, ми бачимо всю виручку. Детінізація дала можливість зробити прозорими всі зарплати у цій сфері зі сплатою відповідно всіх податків. До прикладу, лише у нашому комунальному АТП-1 виручка зросла від 32 млн грн у грудні до 46 млн грн у травні. Це насамперед дало можливість підприємству виплачувати прозору заробітну плату водіям, сплачуючи всі необхідні податки. Заробітна плата зросла суттєво, і щомісяця підприємство додатково сплачує до міського бюджету 1,2 млн грн тільки податку з доходів фізичних осіб – повідомив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило.
За цей період перевізникам вдалося оновити близько 20 одиниць рухомого складу. Також вдалося збільшити випуски транспорту на діючі маршрути. Зокрема, в АТП-1 на 10% підвищився випуск автобусів на маршрути. Це є додаткові 22 автобуси.
«Після запуску е-квитка ринок перевезень став більш прозорим та зрозумілим… На конкурсі з визначення перевізників перемогло в тому числі нове для Львова підприємство. Завдяки новому перевізнику відновлено роботу маршруту №12, сьогодні запустили маршрут №57. На черзі ще два маршрути – №30 та №48. Додатково, силами наших перевізників, ми також відновили маршрут №45. Також підсилили роботу автобусних маршрутів і приватні перевізники – десь на 10%, десь на 15%, а десь – навіть і на 30%», – розповів Олег Забарило.
Другий важливий момент, на думку посадовця, – це рівень співвідношення готівкових та безготівкових оплат.
«Раніше в автобусах всі розраховувалися готівкою або носили із собою безліч видів посвідчень. А сьогодні пільговики використовують ЛеоКарт, а відсоток готівки при розрахунках є менше 19%. За такий короткий час – це дуже суттєвий показник. Досягти цього ми змогли, зокрема, завдяки різним тарифам з перевезення: готівкою найдорожче, а з ЛеоКарт найдешевше. Та завдяки якісному контролю у громадському транспорті», – наголосив посадовець.
Крім того, запроваджено новий механізм розрахунку з перевізниками за поїздки пільгових категорій пасажирів на основі валідацій їхніх ЛеоКарт. «Тепер це повністю прозорий і логічний механізм. Якщо раніше розрахунок проводився по відповідних коефіцієнтах, то зараз компенсація перевізникам за пільговий проїзд здійснюється за фактичну кількість поїздок, зареєстрованих у системі е-квитка», – додав Олег Забарило.
До слова, у Львові видано більше 271 тисячі персоналізованих транспортних карток (пільгових, учнівських, студентських). Ще понад 112 тисяч загальних ЛеоКарт мешканці придбали.
Учні, які оформили ЛеоКарт, можуть користуватися міським громадським транспортом безкоштовно, а студенти, з 50% знижкою відповідно впродовж цілого календарного року.
Нагадаємо, у Львові діють єдині тарифи на проїзд в міському транспорті. Вартість однієї поїздки в міських автобусах, трамваях та тролейбусах залежить від обраного пасажиром способу оплати та становить: 13 грн – при оплаті транспортною карткою ЛеоКарт, 15 грн – при оплаті банківською картою чи пристроєм з NFC, 20 грн – при оплаті готівкою у водія та 6,5 грн – для студентів при оплаті студентською транспортною карткою ЛеоКарт.
Як повідомляв Львівський портал, у Львові з 11 грудня 2023 року у всьому громадському транспорті Львова стала доступною онлайн-оплата проїзду.
12 липня 2024 року, запрацювала безоплатна пересадка у міському громадському транспорті.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Андрій Котенський