ОСТАННІ НОВИНИ

Роман Онишкевич: «У львівській архітектурі процвітає «пізній садовізм»

Роман Онишкевич

|

Керівник Центру експертних досліджень «Тема», львівський журналіст Роман Онишкевич про те як змінювалися водограї площі Галицької та львівську архітектуру «пізнього садовізму»:

«Якусь недобру долю мають фонтани на площі Галицькій у Львові. Хоча починалося все дуже навіть не зле. З 1880 року окрасою фонтану була Світезянка – героїня балади Адама Міцкевича. Діва озера, створена на замовлення магістрату скульптуром Тадеушем Блотніцьким, одразу полюбилася львів’янам. Однак по закінченні Другої світової вона безслідно зникла. Припускають, що нове керівництво міста кремпувалося від еротизму Світезянки.

Років через 20 з копійками на місці Діви з’явилося творіння Олега Микити. Не Світезянка, зрозуміло, але естетично цілком адекватне.

Ця стилізована квітка простояла донедавна, поки у львівській архітектурі не почав розквітати стиль «пізній садовізм».

Тож маємо тепер отакий фонтан. Не те, щоби він був геть шкарадним, як пам’ятник Моцарту, чи новобудова на площі Міцкевича, але своєю претензійністю він точно поступається попереднику. Як на мене, звісно.

Як бачимо, фонтани на Галицькій надовго не затримуються. Якесь нефартове там для них місце. І з кожним разом водограї все дрібнішають і дрібнішають».

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *