Вже з 1 грудня в Україні вступають нові правила ввезення гуманітарної допомоги з-за кордону. Одним із нововведень є скасування гарантійних листів, запитів військових та інших документів. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі уряду.
Так, Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка регулює ввезення та облік гуманітарної допомоги під час воєнного стану. Відтак із 1 грудня 2023 року привезений з-за кордону товар потрібно буде зареєструвати в Єдиній автоматизованій системі обліку гуманітарної допомоги. При цьому більше не потрібні будуть гарантійні листи, довідки, запити військових, плани про розподіли та інші документи.
Ключовий документ, декларація, залишиться. Її потрібно буде заповнити онлайн в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги.
Тобто все, що треба від благодійної організації, – зареєструватись у системі, стати отримувачем допомоги, сформувати декларацію та подати узагальнений звіт на її основі (за прикладом, назва товару та кілограми).
«Важливо, що не йдеться про потребу десятків документів, списки яких поширювались в соцмережах. Такий алгоритм з 1 грудня працювати не буде. Натомість працюватиме повністю цифровий механізм. Наша мета – щоб гуманітарна допомога завозилась без проблем та доходила до отримувачів, а будь-які зловживання були неможливі», – наголошують у Мінсоцполітики.
Покрокова інструкція дій при ввезенні гуманітарної допомоги з 1 грудня:
При цьому у Мінсоцполітики оприлюднили фінальний проєкт змін до урядової постанови №927, яка регулює ввезення гуманітарної допомоги, аби унеможливити будь-які маніпуляції з цього приводу.
«Запропонований варіант повністю скасовує порядок, затверджений у 2020 році постановою Кабміну №927. Тобто всі переліки документів, які кілька днів поширювались соцмережами, будуть неактуальними. Очікуємо, що невдовзі Кабмін схвалить відповідні зміни та жодні маніпуляції стануть неможливими», – кажуть у міністерстві.
Облік гуманітарної допомоги в Україні цифровізовують, аби максимально унеможливити зловживання. Так, зараз правоохоронці розслідують понад 650 таких справ.
Сама Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги має стати платформою, де донори, фонди, громадяни зможуть відслідковувати рух гуманітарки та бути впевненими, що все прийшло за призначенням. Це також дасть відповідь іноземним донорам на питання розподілу гуманітарної допомогти.
Крім того, завдяки новій системі в Україні хочуть посилити контроль над бюджетними установами, які отримують гуманітарну допомогу, адже вони будуть змушені детально звітувати, що саме отримали.
«ми запускаємо зручний інструмент публічності та підтримки довіри як до благодійних фондів, так і до влади. Кожен громадянин буде бачити, куди, в яку громаду чи лікарню надходила гуманітарна допомога і зможе запитати, як її використали», – наголошують у Мінсоцполітики.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Наталя Дуляба