ОСТАННІ НОВИНИ

Чому львів’янам можуть приходити «космічні» платіжки за воду

Наталя ДУЛЯБА

|

Львів’яни дедалі частіше скаржаться на те, що ЛМКП «Львівводоканал» нараховує значні суми за необліковану воду. У Львівській міськраді знають про цю проблему, але перекладають відповідальність за її вирішення на Кабінет Міністрів України. Про це повідомляє Львівський портал.

На сесії Львівської міськради 23 серпня доповідала заступниця міського голови з питань ЖКГ Ірина Маруняк. Депутати поцікавились у неї, як місто збирається владнати конфліктну ситуацію з платіжками «Львівводоканалу», на яку скаржаться чимало львів’ян.

«Маю дуже багато звернень від мешканців щодо оплати “Львівводоканалу” за необліковану воду. Всі львів’яни мають прямі угоди з підприємством, але в багатьох випадках їм доводиться двічі оплачувати рахунки (по факту це споживання води за лічильником та додатковий рахунок за небаланс – борги чи крадіжка води сусідами, – ред.). Як місто планує вирішувати цю ситуацію?», – спитав депутат Роман Дуда.

Зі свого боку Ірина Маруняк визнала, що проблема з нарахуваннями «Львівводоканалу» за воду і водопостачання справді є. Але вирішити її власними силами місто не може, оскільки при формуванні платіжок «Львівводоканал» використовує методику, затверджену НКРЕКП, а вона не до кінця враховує інтереси споживачів.

«Зараз діє методика, яка ввійшла в дію у 2022 році, її затвердила НКРЕКП. Коли всі мешканці мають лічильники у під’їзді чи в будинку, тоді різниця між загальнобудинковим і внутрішньоквартирними лічильниками розподіляється ще більш-менш рівномірно. Але якщо в будинку хтось не має лічильника, то все це навантаження йде саме на цю квартиру. У нас є непоодинокі звернення мешканців, у мене регулярно відбуваються наради, щоб ці питання врегулювати.

Я знаю, що з цим питанням до Кабміну звертались і деякі депутати Львівської міськради, нардепи, щоби внести зміни до цієї методики і щоб були максимально враховані інтереси людей. Це необхідно зробити, адже станом на зараз проблема існує», – відповіла Ірина Маруняк.

Нова схема розрахунків за водопостачання вигідна лише комунальникам

Дізнатися, яким чином комунальні підприємства «Львівводоканал» чи «Львівтеплоенерго» нараховують небаланси споживачам, які сумлінно платять за воду, – справжній квест. Особливо тут слід відзначити «Львівтеплоенерго», яке може дописувати споживачам у квитанції справді «космічні» суми.

До прикладу, пенсіонерці за рік нарахували більше 100 тисяч грн боргу за гарячу воду. З’ясувалось, що цю суму «перекинули» на неї, бо жінка не мала лічильника. Відтак всю різницю між показами загальнобудинкового лічильника і сумою усіх квартирних лічильників нарахували у платіжку саме цій жінці.

Львівський портал також поспілкувався зі ще одним львів’янином, якому «Львівтеплоенерго» за цією ж схемою нарахувало 8  тисяч грн боргу. При цьому він отримав таку платіжку після того, як подав показники лічильника у квартирі, яку лише напередодні взяв в оренду.

«Звісно, я був відверто шокований, отримавши таку платіжку, зважаючи на те, що тільки-но в’їхав у цю квартиру. Перш ніж сплачувати ті 8 тисяч грн боргу, я вирішив для себе з’ясувати, у чому ж справа. Але навіть комунікація з тепловиками – це ще той квест. Просто і без нервів отримати адекватну консультацію практично неможливо, ти просто змушений пройти 9 кіл пекла із черг, постійних дзвінків та відвертого хамства», – розповів львів’янин Андрій.

За його словами, «Львівтеплоенерго» консультує своїх споживачів лише чотири дні на тиждень. Звернувшись за роз’ясненням, на підприємстві вже о 08:30 ранку стоятиме мінімум три-чотири десятки споживачів, які теж прийшли з власними проблемами. Тож вам у черзі доведеться простояти не одну годину.

Зрештою, можна спробувати вирішити проблему, зателефонувавши за номерами, вказаними на сайті комунальників. Втім якщо вам пощастило додзвонитись, не поспішайте завчасно радіти. На другому кінці слухавки вам можуть у грубій формі пояснити, що «космічні» небаланси це не проблема «Львівтеплоенерго», а Кабінету Міністрів.

До речі, за даними департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради, загальнобудинкові лічильники на воду мають 97% будинків. Щодо гарячої води, то такі загальнобудинкові лічильники мають наразі 85% споживачів «Львівтеплоенерго», індивідуальні квартирні – 99% львів’ян.

Врешті-решт щодо нарахувань у платіжках львів’ян вдалося з’ясувати таке:

  • Контроль показників лічильників в Україні покладено на плечі громадян, а не на компанії, які на цьому заробляють. Тобто мешканці мають самостійно шукати сусідів, які подали некоректні показники лічильника чи крадуть воду.
  • Небаланси розподіляють пропорційно до споживання. Більші небаланси платять ті мешканці, які споживають більше кубів або не мають лічильників обліку води.
  • Небаланси не списують, але їх можуть перерахувати за безкоштовними повірками лічильників всіх споживачів у будинку та повторної звірки показників із лічильником на вході до будинку. Перевірку лічильників можна ініціювати лише двічі на рік за поданням управляючої компанії будинку чи ОСББ.

Крім того, повірка лічильників не гарантує вирішення ситуації. Якщо ви маєте сусідів, які не відчиняють двері на перевірку лічильників, подають неправдиві показники чи продовжують красти воду, то небаланси продовжуватимуть дописувати до ваших платіжок.

Існують спеціальні антимагнітні стрічки на лічильники, які змінюють колір, якщо була спроба «скрутити» показники за допомогою магніту. Але сьогодні ніхто не може зобов’язати споживачів встановити такі стрічки.

Чому у Львові «космічні» небаланси не платять квартири, які перешкоджають повірці лічильників? Комунальники мали б складати акт про недопуск і переводити таких споживачів на розрахунки за граничними нормами споживання, а не за лічильником.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *