ОСТАННІ НОВИНИ

Що на 18 місяці великої війни українці вважають патріотизмом

Наталя Дуляба

|

Як прояв патріотизму на вісімнадцятому місяці повномасштабної війни українці вважають волонтерство й пожертвування коштів, спілкування українською мовою, на другому місці вони виділяють службу на фронті й вибір залишитись в Україні. Про це свідчать результати опитування, яке проводила Соціологічна група «Рейнтинг» 16-20 серпня.

Говорячи про патріотизм, 46% громадян України заявили, що його проявом є волонтерство й донати, 45% кажуть, що це є спілкування українською мовою.

Третина віднесла до патріотизму службу на фронті, а також намір залишатися, працювати і вести бізнес під час війни в Україні. 27% вважає, що проявом патріотизму є зацікавленість історією України.

Купувати українські товари, споживати український контент, займатися громадською діяльністю обрали 9-14% опитаних. Ходити в українську церкву – 6%, знати слова гімну – 4%, носити українську символіку – 3%.

«Опитані, які проживають зараз в Україні,відповідаючи на запитання про патріотизм, частіше обирали залишатися, працювати і вести бізнес під час війни в України. Біженці за кордоном навпаки відносно частіше обирали варіанти донатити і волонтерити, цікавитися історією України, займатися громадською діяльністю, споживати українські товари і контент. Спілкування українською є однаково патріотичним як для опитаних в Україні, так і для біженців за кордоном», – йдеться у дослідженні.

Натисніть на зображення для збільшення

Для наймолодших українців патріотизм відносно частіше проявляється в тому, щоб донатити і волонтерити, служити на фронті, цікавитися історією України та займатися громадською діяльністю. Для людей середнього віку такою ознакою є працювати і вести бізнес в Україні, для найстарших – залишатися в Україні.

Жінки частіше вбачають патріотизм у донатах та волонтерстві, спілкуванні українською, чоловіки – у службі на фронті та перебуванні в Україні. Цікаво, що україномовні респонденти частіше відзначають як ознаку патріотизму спілкування українською, тоді як російськомовні – працювати і вести бізнес в Україні.

Опитування було анонімним, його проводили 16-20 серпня 2023 року онлайн через месенджери й соціальні мережі. Участь у дослідженні взяли 6050 респондентів, в тому числі 700 внутрішньо переміщених осів, які перебувають на території України; 750 осіб – біженці з України, які виїхали за кордон.

Помилка репрезентативності дослідження для усього масиву даних становить не більше 1,5%, для підмасивів (ВПО та біженці) – не більше 4%.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *