Зі Львова до Варшави планують прокласти євроколію, аби з’єднати два міста швидкісним залізничним сполученням. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.
В облдержадміністрації обговорили намір відновлення залізничної колії, яка мала б стартувати зі Львова, пролягати через Раву-Руську і завершитись у Варшаві. Наразі ще навіть немає проєкту, лише на розробку проєктно-кошторисної документації потрібно 4 млн грн.
Втім попередньо відомо, що для з’єднання Львова з Варшавою потрібно капітально відремонтувати близько 8 км залізничної колії європейського зразка, а також відновити вокзал у Раві-Руській й передбачити там можливість проведення митного контролю. За приблизними оцінками, проєкт євроколії українській стороні обійдеться у 100 млн грн.
«Євроколія Львів – Рава-Руська – Варшава дозволить розвинути пасажирські перевезення, стане альтернативою іншим видам транспорту для перетину кордону та розвантажить пункти пропуску», – наголосив Юрій Бучко.
Найближчим часом усі сторони мають підписати меморандум, в якому задекларують всі зобов’язання.
Нагадаємо, ще в 2019 році «Укрзалізниця» анонсувала будівництво євроколії зі Львова до польського кордону. Вона мала б починатися зі станції Скнилів і вести до кордону з Польщею, таким чином можна було б дістатись до Кракова, Праги, Відня.
Загалом про цей проєкт говорять близько десятка років. Три роки тому тодішній очільник «Укрзалізниці» називав його найбільшим інфраструктурним проєктом на заході України і запевняв, що реалізувати його вдасться за рік, тобто до кінця 2020-го. Цього так і не сталось.
Загалом зі Скнилева до кордону з Польщею потрібно прокласти більше 70 км колії, розширити майданчик землеполотна на 58 км, відреконструювати вісім станцій, модернізувати електропостачання, а також розбудувати саму інфраструктуру станції Скнилів. Для всього цього Україна хотіла отримати польський кредит.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Наталя Дуляба