Співзасновник громадської спілки «Доступне авто» Михайло Катрук про ухвалений Верховною Радою закон щодо «євроблях»:
«Я б сказав, що цей закон на 30% є хорошим, а на 70% поганим. Хороший він тим, що скасовує ті всі необдумані обмеження, які були введені у 2016 році, а саме: обмеження по екологічному стандарті Євро-5, рік випуску автомобіля, кількість автомобілів на одну людину, тощо. На цьому й закінчується весь позитив закону.
Теоретично одна з основний проблем власників єврономерів нібито вирішена. Але на практиці ми посиділи, порахували згідно нових формул, за які проголосували у другому читанні, і там чітко видно, що формула в такому вигляді, як вона є, вигідна лише тим, хто планує приганяти собі автомобілі віком до 3 років. Особливо це вигідно тим, хто планує купувати висококубатурні автомобілі на 3-3,5 л.
Найбільш яскравий приклад можна розглянути на популярному серед наших депутатів автомобілі – Toyota Land-Cruiser 200. Мотор цього джипу – 4,5 л. За законами, які діють зараз акциз на цей автомобіль просто зашкалює – понад 10 тисяч євро. За тим законом, що сьогодні проголосували, акциз становитиме 1350 євро. Тобто власники таких авто суто на розмитненні зекономлять чимало. Якщо ж говорити про 5-річний Renault Mégane, малий, бюджетний автомобіль, то вартість його розмитнення збільшиться на 300 євро. Тобто в нас виходить така дискримінаційна норма, бо для одних йде шалена знижка, а для інших – навіть зростання.
На зборах громадських організацій ми розглядали варіант, що це можливо великий, конспіративний план. Те, що сьогодні Верховна Рада проголосувала за цей законопроект, ще не означає, що він вступить в дію, адже його має підписати Президент. Зараз ми з нетерпінням будемо чекати, що ж скаже Петро Порошенко. Якщо він його підписує, то виходу з ситуації не буде. Якщо Президент його не підпише, то проект відправлять на доопрацювання, а це вже буде цікавіше».
Соломія Григор'єва