ОСТАННІ НОВИНИ

У мерії нагадують, що до 1 січня львів’яни мають визначитися з формою управління будинками

Юлія Шпак

|

До кінця року мешканці Львова повинні визначитися з подальшою формою управління та обслуговування будинку. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Львівської міської ради.

 

На сесії Львівської міської ради прийняли ухвалу «Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у м. Львові». Відповідно до неї, до кінця цього року усі львівські багатоповерхівки спишуть з балансу ЛКП, тому мешканці повинні визначитися з подальшою формою управління та обслуговування будинку. Якщо до 1 січня цього не вдасться зробити, то з 1 березня управляючу компанію для будинку визначатимуть на конкурсній основі.

«Прийняття цієї ухвали зумовлено тим, що є Закони України „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках“, а також Закон „Про житлово-комунальне послуги“. Тому на виконання цих двох законів минулого тижня була прийнята ухвала сесії Львівської міської ради, відповідно до якої передбачено, що з 11 жовтня багатоповерхові будинки поступово будуть списувати з балансу місцевих рад. Однак будинки будуть знаходитися на обслуговуванні в ЛКП до того часу, поки мешканці не визначать подальшу форму управління», — розповідає директорка департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Ірина Маруняк.

На сьогодні є три форми управління будинком, одну з яких можуть обрати мешканці. Перше — це створити ОСББ. На сьогодні на території Львова є 1268 ОСББ. Інша форма управління — це самообслуговування. А третя — це коли будинки переходять на управління до управляючих компаній. Таких будинків у Львові вже є 45. Визначитися з формою управління будинків мешканці повинні до 1 січня 2019 року. Для цього необхідно провести збори мешканців і спільно прийняти рішення.

«Зі свого боку ми готові допомогти мешканцям визначитися. У нас є відділ супроводу ОСББ, багато інформаційних матеріалів, де розписано, у якому форматі організувати управління у будинку. Такий роздатковий матеріал є в усіх ЦНАПах. Проте, якщо до 1 січня мешканці не визначаються, то з 1 березня відбудеться конкурс щодо призначення управляючої компанії для будинків. Для цього буде прийняте Положення про порядок проведення конкурсу, створені конкурсні комісії в районних адміністраціях, а якщо буде необхідно — то і в міській раді, і вже на конкурсній основі комісія буде визначати, яка управляюча компанія буде керувати будинком. Визначена управляюча компанія буде укладати договір з мешканцями будинку. Договір буде діяти рік. Управляюча компанія повинна якісно обслуговувати будинок. Якщо мешканці будуть незадоволені її роботою, то зможуть договір розірвати і визначити іншу управляючу компанію», – розповіла Ірина Маруняк.

Також вона зазначила, що мешканці самі будуть визначати, які послуги є обов’язковими — це прибирання сходової клітки, прибирання прибудинкової території, вивезення ТПВ, обслуговування ліфтів та ін.

«Тобто мешканці з управляючою компанією будуть спільно визначати складові тарифу. Як варіант — складовою тарифу може бути резервний фонд, де будуть акумулюватися кошти для капітального ремонту даху, заміни інженерних мереж та ін. Тому це має бути діалог і бажання та можливості обох сторін. Сьогодні на території міста вже діють 50 управляючих компаній — 40 це комунальні, 10 — приватні. Власне, наші ЛКП є також цими управляючими компаніями, бо у їхньому статуті передбачено, що вони можуть управляти будинком. Тому будинки можуть перейти в управління ЛКП, якщо воно задовольняє мешканців якістю послуг, які надає», — додала Ірина Маруняк.

На сьогодні у Львові діють дві програми щодо фінансування ремонтних робіт в житлових будинках. Перша — це програма співфінансування капітальних і поточних ремонтів, де 70% коштів виділяє місто, а 30% – це кошти мешканців. Друга — програма «Теплий дім», якою можуть скористатися будинки, які є у власності ОСББ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *