Міністр інфраструктури України Володимир Омелян про випадки блокування мешканцями Львівщини руху електричок через брак місць:
«У нас неправильна модель функціонування залізничного транспорту загалом. Ми маємо міжнародні напрямки, які є десь на межі нульової рентабельності, але розуміємо, що вони мають перспективу, тому спонукаємо людей користуватись залізничним транспортом. Ми маємо шалену популярність напрямків Перемишль-Київ через Львів, розуміємо, що буде суперпопулярний напрям Мукачево-Будапешт, який запускаємо влітку.
Щодо міжобласних напрямків, то вони є рентабельні, окупні. Коли залізниця каже, що не вистачає грошей – це неправда. Так, із приміським сполученням ми маємо величезну проблему. Насправді так звані електрички завжди є дотаційними у всіх країнах світу. І Україна не повинна бути виключенням, але, на жаль, таким є.
Ми пропонували вкласти Укрзалізниці мінімальні кошти в оновлення рухомого складу електричок, вони почали це робити. Провести перемовини з місцевими органами влади: якщо ви хочете достатню кількість електричок із достатньою кількістю вагонів – будь ласка, компенсовуйте залізниці ту частину, яка є збитковою. Також слід встановити 100% облік пасажирів, які користуються цим транспортом, адже зараз зайців є від 50% до 70%. І це правда, половина з тих людей, які скаржаться, квиток навіть не думають купувати, вони просто скаржаться, що нема поїзду, а гроші платити не готові.
Також треба дати нормальні умови, порахувати реальну вартість пасажирокілометра і вийти на нормальну економічну формулу. Місто зацікавлене у тому, щоб мати робочу силу чи людей, які приїжджають на навчання, а ввечері їдуть додому, тож воно повинне створювати для цього умови. А не просто казати, що це повинна робити залізниця. Так не буває і так не буде. Ми пояснюємо, що якщо такої співпраці місцевих органів влади та залізниці у питаннях приміського сполучення не буде, то воно (електрички, – ред.) просто зникне як клас через 5-10 років».
Фото: Кабінет міністрів
Наталя Дуляба