Уже з квітня стартує національна кампанія з вибору лікаря – кожен українець зможе обрати собі сімейного лікаря (дорослі та діти), терапевта (дорослі) та педіатра (діти) й підписати з ним декларацію. Львівський портал подає роз’яснення від Міністерства охорони здоров’я України щодо підписання електронних декларацій зі сімейними лікарями.
Коли з’являться бланки декларацій у мого лікаря?
Для підписання декларації паперові бланки не потрібні, оскільки українці повинні укладати їх із обраним лікарем виключно в електронній формі. Водночас підписати декларацію можна лише з тими лікарями, заклади яких підключились до системи «Електронне здоров’я», яка оновлюється щоденно.
Зауважимо, головний медик Львова раніше зазначав, що декларацію потрібно підписувати також і в двох варіантах у паперовому вигляді: один екземпляр собі залишає пацієнт, інший – лікар. А сам електронний варіант скеровуватиметься до Національної служби здоров’я України, яка перераховуватиме кошти за пацієнта в ту установу, де ця декларація підписана.
Вносити свої дані у систему я повинен самостійно?
Ні. У кожному підключеному до «Електронного здоров‘я» медзакладі буде визначена уповноважена особа, яка вноситиме персональні дані у систему: це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тому пацієнту потрібно просто прийти у медзаклад із необхідними документами і мобільним телефоном.
Які документи потрібні, аби підписати декларацію?
Щоб підписати декларацію, потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви плануєте підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то вам також знадобиться свідоцтво про її народження.
Чи можна підписати електронну декларацію, не виходячи із дому?
Ні, для цього все одно потрібно прийти у ваш медзаклад. Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до Інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Всі дані у систему вноситиме уповноважена особа медзакладу.
Чи потрібен попередній запис для того, аби підписати декларацію із лікарем?
Ні, попередній запис не потрібен. Єдине, що вам потрібно, – прийти у медзаклад із паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.
Яким чином буде відбуватись процедура підписання, кожен заклад визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або ж визначити години прийому для підписання декларацій.
Нагадаємо, один сімейний лікар зможе підписати декларацію з 1800 пацієнтами, один лікар-терапевт – із 2000 пацієнтами, один лікар-педіатр – із 900 пацієнтами.
Лікар первинної допомоги обстежуватиме пацієнта та призначатиме необхідні аналізи, забір більшості з яких проводитимуть одразу в амбулаторії. На основі отриманої інформації він приймає рішення про лікування. За потреби лікар дає направлення до профільних спеціалістів.
В його обов’язки входитиме також:
– профілактика захворювань у груп ризику;
– вакцинація;
– видача медичних довідок та лікарняних листків;
– видача рецептів за програмою відшкодування вартості ліків «Доступні ліки», у тому числі рецепти на ліки для хронічних хворих;
– планування візитів телефоном, згодом – онлайн.
Олена Карп'юк