ОСТАННІ НОВИНИ

Цементобетонні дороги дешевші, безпечніші, комфортніші та довговічніші. Тому вони повинні стати альтернативою асфальтобетону, - нардеп

Лаврентій Дубич

|

На сьогодні немає ні технологічних проблем, ні проблем з ресурсами, щоб ми почали будувати дороги підвищеної міцності з терміном експлуатації 20-25 років. Це дасть можливість ефективно використовувати кошти на будівництво доріг, а економіці України – швидше розвиватись. Про це пише народний депутат України, перший заступник голови комітету ВРУ з питань транспорту Ігор Васюник у своєму блозі на Gazeta.ua.

На його думку, цього вдасться досягти, коли в Україні почнуть будувати більше цементобетонних доріг (як альтернативи асфальтобетонним).

«Автомагістралі з цементобетонним покриттям є поширеними в країнах Європейського Союзу. Найбільше їх у Німеччині – 42%, менше у Франції та Великобританії – по10%. Але і ці відсотки суттєво зростуть, бо 60-70% нових доріг, які сьогодні проектують в країнах ЄС, саме з цементобетонну. В США частка бетонних доріг – понад 50%. В Україні лише 1% бетонних доріг, решта – з асфальтобетонним покриттям», – говорить парламентар.

За його словами, будівництво цементобетонних доріг є економічно вигіднішим, і такі дороги мінімум 20 років не потребуватимуть ремонту.

Ігор Васюник переконує, що бетонні дороги завдяки своїй стійкості до руйнувань і значно меншим витратам на їх утримання виходять дешевшими на 40% ніж асфальтові дороги. Натомість асфальтові дороги вже на 5 році експлуатації (залежно від категорії – завантаженості) потребують поточного ремонту, на 10 році – капітального ремонту. Тоді як перший ремонт цементних доріг потрібен не швидше як після 20 років експлуатації, а то й більше.

«На сьогодні за результатами аналізу договорів по виконанню дорожніх робіт за 2017 рік – середній гарантійний термін асфальтобетонних доріг склав 5 років. При такому наповненні бюджету Дорожнього фонду і такому малому терміні експлуатації доріг – ми ніколи не матимемо повністю відремонтованих доріг. Це буде безперервний ремонт і резерву для будівництва нових доріг не буде. Тому, або Україна дуже багата держава, щоб так бездумно розкидатись грошима, або потрібно збільшувати гарантійний термін експлуатації наших доріг», – пояснює нардеп.

Також, за словами парламентаря, 56% вартості матеріалів на будівництво асфальтобетонних доріг – складає бітум, який імпортується в Україну. Якщо, до прикладу, порахувати загальний обсяг бюджету Дорожнього фонду в розмірі 69,8 млрд. грн, то 17,4 млрд грн витрачатимуться на імпортований бітум і працюватимуть на економіку інших держав.

А для будівництва цементобетонних доріг використовується вітчизняна сировина:

«Від цього цементобетонні дороги не лише дешевші, але й «патріотичніші» – завдяки використанню власної сировини, збільшенню кількості робочих місць, меншим витрата на утримання і як результат маємо позитивний вплив на макроекономіку».

Якщо говорити про безпеку та комфорт, то, на думку автора, цементобетонні дороги світліші за асфальтові і краще відбивають світло вночі. А також цементобетонні дороги мають краще щеплення з автомобільними шинами і тормозний шлях коротший, ніж на асфальтобетонному покритті.

Відтак, Ігор Васюник висловив впевнення, що як альтернатива асфальтовим в Україні повинні будуватись бетонні дороги.

Як повідомляв Львівський портал, 17 листопада 2016 року парламент ухвалив закон, яким передбачено створення державного Дорожнього фонду та визначено джерела його наповнення для розвитку автошляхів. Разом з тим в уряді зараз напрацьовується нова «Державна програма розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки».

Окрім цього, за словами Ігоря Васюника, фінансування на розбудову дорожньої інфраструктури тільки зростатиме. Прогнозується, що 2018 року на проведення дорожніх робіт надійде близько 40 млрд. грн, 2019 року – понад 51 млрд. грн, 2020 року – 69,8 млрд. грн.

«Наскільки ефективно будуть використанні ці кошти – напряму залежить розвиток економіки та ріст ВВП України», – наголошує І.Васюник.

Фото: Gazeta.ua, соцмережі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *