ОСТАННІ НОВИНИ

У Львові педагоги України навчались організовувати інклюзивне навчання дітей з важким порушенням зору

|

Впродовж 29 травня – 10 червня в НУ «Львівська політехніка» тривали курси підвищення кваліфікації для педагогів і асистентів, які працюють з незрячими школярами в умовах інклюзії. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Львівської міськради.

В аудиторії навчались 22 педагогічні працівники з Львівської, Івано-Франківської, Рівненської, Хмельницької, Вінницької, Миколаївської, Дніпропетровської областей, які опісля навчання одержали посвідчення державного зразка. Серед учителів – троє мам незрячих дітей з Франківщини, Рівненщини та Дніпра.

Як розповіла керівник ресурсного центру НУ «Львівська політехніка» Оксана Потимко, курси передбачали 108 годин грунтовних теоретичних і практичних занять, під час яких педагогів навчали майстерності роботи з незрячою дитиною в інклюзивному класі, методикам проведення різних уроків, особливостям організації корекційної допомоги та облаштування робочого місця незрячої дитини в класі.

«Розпочинали курси з азів – знайомства з психологічними особливостями незрячої дитини, організації доступності школи та класу, застосування аудіодискрипції в навчальному процесі сліпої дитини і вивчення рельєфно-крапкового шрифту. Невпевненість, розгубленість і навіть страх, що опановували педагогів перед початком курсів, поступово змінились переконанням, що інклюзивне навчання незрячих дітей у звичайних школах України – це реальність. Основою цієї переконаності стали знання і отримані під час курсів практичні навички роботи з сліпими дітьми в умовах інклюзії. А ще – наочний результат ретельно підготовленого інклюзивного навчання двох незрячих школярок – Ангеліни Неволько, яка закінчила 6-ий клас, і Діани Патереги, випускниці 1-го класу. Дівчатка продемонстрували усім свої головні компетентності – досконале знання шрифту Брайля, володіння брайлівською машинкою і комп’ютером, знання іноземних мов і чимало додаткових зацікавлень. Обидві незрячі школярки зворушили і вразили слухачів своєю комунікабельністю, жагою до життя і збереженими родинними почуттями. Адже обидві дівчинки саме завдяки інклюзії здобувають освіту в звичайних школах поряд з домівкою, а не в спецінтернатах для сліпих», – розповіла Оксана Потимко.

Курси з організації інклюзивної та індивідуальної форми навчання дітей з важкими порушеннями зору стали першими в НУ «Львівська політехніка», на базі якого з 2011 року функціонує ресурсний центр освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами.  До їх започаткування співробітники ресурсного центру організовували виїзні науково-практичні заходи в різних регіонах України, навчаючи вчителів працювати з незрячою дитиною в умовах інклюзії.

«9 червня 22 слухачів курсів одержали посвідчення державного зразка, за якими є знання і досвід. Незрячі діти, які з 1 вересня навчатимуться у цих вчителів, можуть розраховувати на кваліфіковану інклюзію і, отже, компетентність», – додає Оксана Потимко.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *