У львівській мерії серйозно взялись за питання громадського транспорту. У голови міста Андрія Садового своя забаганка – аби до 20 липня у Львові маршрутки почали їздити за графіками. Звучить це неначе казка, але до прогнозованого хеппі-енду є багато перепон, про які Львівському порталу повідомила Асоціація перевізників Львівщини.
Серед головних «але» мрії про ідеальні маршрутки, які завжди приїжджають вчасно:
- Якщо ми говоримо про «маршрутки» (автобуси, які працюють в режимі «маршрутне таксі») і вимагаємо, щоб вони зупинялись на визначених зупинках, то суперечимо самому визначенню режиму роботи львівських автобусів. Адже, працюючи в режимі «маршрутного таксі», автобуси повинні зупинятися на вимогу пасажира в місцях, не заборонених правилами дорожнього руху. Нагадуємо, що усі автобуси які обслуговують міські регулярні маршрути, у Львові працюють в режимі «маршрутне таксі». Тобто перш за все необхідно вносити зміни до чинних договорів.
- Дуже хотілося би побачити на автобусних маршрутах у Львові облаштовані зупинки громадського транспорту із заїзними кишенями для посадки-висадки пасажирів, де дійсно можна би було цивілізовано розмістити графік руху автобусів та знаки зупинок громадського транспорту.
- Необхідно забезпечити перевагу в русі громадського транспорту перед іншими видами транспорту, а в місцях, де дозволяє дорожня інфраструктура, організувати виділені смуги для громадського транспорту.
- Заздалегідь при плануванні ремонту доріг, якими пролягають автобусні маршрути, змінювати рух із відповідними обмеженнями для інших видів транспорту цими шляхами, аби уникати корків.
- Необхідно врешті-решт лицем повернутися до проблеми компенсації автотранспортним підприємствам збитків від пільгових перевезень. Компенсація має бути вчасною і повною. Зараз автотранспортним підприємствам Львова компенсація виплачується невчасно і ледь покриває 10% від загального об’єму наданих пільговикам послуг.
- Для досягнення поставленої міським головою цілі необхідно провести чітке розмежування обов’язків міської влади і перевізників, а саме:
- Міська влада організовує реалізацію квитків на проїзд і відповідно збір коштів, контроль за дотриманням пасажирами правил користування громадським транспортом і притягнення до відповідальності за безквитковий проїзд та оплачує автотранспортним підприємствам за виконану роботу.
- Автотранспортні підприємства забезпечують подачу для обслуговування пасажирів технічно справних і належного санітарно-гігієнічного стану автобусів, виконання погоджених графіків роботи, безпечне і якісне перевезення пасажирів.
Нагадаємо, що вчора мер Львова Андрій Садовий заявив, що до 20 липня усі львівські маршрутки повинні їздити за графіками.