ОСТАННІ НОВИНИ

Кожен другий керівник вважає себе демократом

|

Кожен другий керівник упевнений, що в нього демократичний стиль  керівництва. При цьому більше 40% офісних співробітників вважають свого начальника тираном. У той час, як половина керівників упевнені, що в них склались приятельські або дружні стосунки з підлеглими, кожен третій офісний працівник скаржиться на конфлікти з начальством і жорстку субординацію. Про це свідчать результати опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua.

Найчастіше виділяють три основних стилі управління: авторитарний, демократичний  і ліберальний. В роботі успішного керівника тією чи іншою мірою присутня кожна з цих управлінських стратегій.

Керівники і підлеглі по-різному оцінюють стиль керівництва. 43% офісних співробітників вважають своїх керівників прихильниками авторитарного стилю, жорсткими керівниками, які одноосібно приймають рішення та зосереджені на контролі співробітників. Але тільки кожен четвертий менеджер визнає себе авторитарним лідером. Навпаки, половина керівників упевнена в своїй демократичності.

Найменш поширеним є ліберальний стиль керівництва, коли заохочується самостійність колективу й відсутня активна участь керівника в управлінні процесом. При цьому 21% і керівників, і підлеглих оцінюють метод управління як комбінацію трьох стилів.

Бути ефективним керівником означає  не тільки координувати дії підлеглих, але й чітко ставити задачі. Тільки кожен п’ятий офісний співробітник може похвалитись тим, що його начальник уміє конкретно і ясно формулювати завдання. Половина респондентів зіштовхується з тим, що задачі виглядають дещо розмитими. Чверть офісних співробітників скаржиться на незрозумілі вимоги керівництва. А ось 5% вимушені виявляти кмітливість: їх керівник узагалі нічого не вимагає і їм доводиться здогадуватись самим, що робити.

Як часто керівник спілкується з підлеглими? Керівники стверджують, що досить часто, а ось підлеглі дають більш низькі оцінки. 73% офісних співробітників спілкуються зі своїм керівництвом як мінімум один раз на день, 17% опитаних — кілька разів на тиждень, а 8% — кілька разів на місяць.

А ось із керівництвом компанії офісні співробітники зустрічаються дещо рідше, ніж зі своїм безпосереднім  керівником. 12% опитаних ніколи не спілкувались із вищим керівництвом, а в кожного  третього працівника таке спілкування  проходить не частіше ніж кілька разів на місяць. Тим не менше, 40% респондентів можуть похвалитись тим, що кожного дня спілкуються з ТОП-менеджером компанії, в якій працюють.

Офісні співробітники оцінюють роботу керівництва як більш різноманітну, ніж вона є насправді. Половина керівників проводить більшу частину свого часу за паперовою роботою, але про це здогадується менше третини співробітників. 26% офісних працівників упевнені, що керівництво проводить час переважно на нарадах зі співробітниками.

Стосунки між керівництвом і підлеглими в 40% випадків оцінюються обома сторонами як ділові. Але далі думки розходяться. 29% керівників вважають, що в них склались приятельські стосунки з підлеглими, а 17% — навіть дружні. Самі співробітники притримуються дещо іншого погляду. На приятельські й дружні стосунки з керівництвом розраховує тільки кожен четвертий офісний співробітник, при цьому 19% скаржаться на жорстку субординацію, а 15% — на конфлікти.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким  центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в серпні 2013 року. Загалом було опитано 1350 респондентів (740 жінок і 610 чоловіків).

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *